سنندج- ایرنا- شهردار سنندج گفت: نخستین پاركینگ طبقاتی این شهر آذر امسال راه اندازی و به بهره برداری می رسد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی شهرداری سنندج منوچهر فخری روز چهارشنبه در جریان بازدید از روند احداث پاركینگ طبقاتی عبدالعلی سنندجی افزود: نبود پاركینگ طبقاتی مناسب در سطح شهر ترافیك سنگینی در هسته مركزی شهر ایجاد كرده است، احداث پاركینگ های طبقاتی مهم ترین راهكارها برای كاهش معضل ترافیك سطح شهر است.
وی گفت: هم اكنون پاركینگ طبقاتی عبدالعلی سنندجی در زمینی به مساحت هزار و 900 متر مربع در 6 طبقه با ظرفیت گنجایش 435 خوردو در حال احداث است.
وی با اشاره به اینكه این پروژه امروز از 94 درصد پیشرفت فیزیكی برخوردار است گفت: اكنون احداث پاركینگ طبقاتی عبدالعلی سنندجی در حال اتمام بوده و امید است با بهره برداری از این پاركینگ بخشی از معضل ترافیك در هسته مركزی سطح شهر رفع شود.
فخری هزینه احداث این پاركینگ 90 میلیارد ریال عنوان كرد و افزود: اعتبار ساخت این پروژه از محل منابع داخلی شهرداری تامین شده است.
وی اظهار كرد: با هدف افزایش ظرفیت شبكه شهری و تسهیل در عبور و مرور، روان سازی ترافیك محدوده بلوار شهید نمكی و خیابان فردوسی، جلوگیری از ازدحام خودروها در حاشیه خیابان ها و كوچه ها و كاهش حجم ترافیك عملیات احداث نخستین پاركینگ طبقاتی در سال 93 آغاز شده است.
شهر سنندج با حدود 500 هزار جمعیت به سه ناحیه شهرداری تقسیم شده است.
7352/ 3020
**خبرنگار: شیوا اردلان منش/**انتشاردهنده: عبدالله رحمانی