زاهدان- ایرنا- مدیر حج و زیارت سیستان و بلوچستان گفت كه تاكنون چهار هزار نفر از مردم این استان برای شركت در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی در عتبات عالیات نام نویسی كرده اند.

رضا كیخا روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بیشترین آمار نام نویسی برای این سفر معنوی در سیستان و بلوچستان به ترتیب با 2 هزار و 466 نفر به زاهدان و هزار و 291 نفر به زابل اختصاص دارد.
وی افزود: تاكنون برای هزار و 66 نفر از نام نویسی های استان در سامانه سماح ویزا صادر شده است.
وی گفت: سازمان حج و زیارت با هدف تسهیل در روند صدور ویزا و اعزام زائران اربعین، ساماندهی و برنامه ریزی برای عزیمت زائران به نقاط مرزی كشور اقدام به طراحی و توسعه سامانه سماح كرده است.
مدیر حج و زیارت سیستان و بلوچستان با بیان اینكه نام نویسی در این سامانه از نیمه دوم مرداد ماه آغاز شده است گفت: با توجه به اعلام قبلی سازمان حج و زیارت تمام زائران می توانند با مراجعه مستقیم به سامانه اینترنتی سماح به آدرس samah.haj.ir و یا مراجعه به 11 دفتر مجاز زیارتی استان نسبت به نام نویسی در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی اقدام كنند.
كیخا با بیان اینكه آخرین مهلت نام نویسی 20 آبان در نظر گرفته شده است از زائران خواست نام نویسی برای پیاده روی اربعین حسینی را به روزهای آخر موكول نكنند تا برای دریافت ویزا و خدمات بهتر با مشكل مواجه نشوند.
وی به تمام افرادی كه می خواهند به منظور پیاده روی اربعین نام نویسی كنند توصیه كرد: در گروههای پنج نفر به بالا باشند، زیرا برای افراد زیر پنج نفر ویزا به سختی صادر می شود.
7316 **3042/1596
خبرنگار: عصمت جهانی ** انتشار دهنده: عباسعلی نقی یان