يزد- ايرنا - مدير جهاد كشاورزي شهرستان يزد از برداشت 640 تن پسته از باغ هاي اين شهرستان خبرداد و گفت: برداشت پسته در اين شهرستان از شهريور ماه آغاز و تا اواخر مهر ماه ادامه داشت .

محمدرضا فتوحي روز پنجشنبه در اين خصوص در گفت و گو با ايرنا كيفيت محصول پسته برداشت شده را مناسب ارزيابي كرد و افزود: در شهرستان يزد 5 واحد مكانيزه ضبط پسته وجود دارد كه كار خدمات فرآوري بهداشتي محصول را انجام مي دهد .
وي تصريح كرد: كشاورزان مي توانند محصول پسته خود را تحويل اين ترمينال ها داده تا نحو مطلوب و بهداشتي فرآوري شود.
مدير جهار كشاورزي شهرستان يزد همچنين از رهاسازي 5 هزار قطعه بچه ماهي قزل آلا در استخرهاي ذخيره آب كشاورزي اين شهرستان خبرداد و گفت: فصل پرورش ماهي قزل آلا در شهرستان يزد آغاز شده و در روزهاي آينده نيز 50هزار قطعه بچه ماهي رها سازي مي شود.
فتوحي افزود: انتظار مي رود تا پايان اين دوره پرورشي، بيش از 35 تن ماهي قزل آلا توليد شود.
وي اظهار اميدوراري كرد در آينده اي نزديك گونه هاي جديد قابل پرورش در استخرها شهرستان يزد از قبيل تيلاپيا نيز پرورش يابد.
از 158 هزار و 565 هكتار اراضي قابل كشت استان 118 هزار و 255 هكتار آن معادل 37 درصد محصولات زارعي و مابقي محصولات باغي است و حدود يك درصد از كل سطح زيركشت كشور در اين استان واقع شده است.
اين استان از لحاظ سطح زيركشت محصول پسته در جايگاه سوم و از نظر توليد با 50هزار تن در رده دوم كشور قرار دارد.
در ميان شهرستان هاي استان يزد، شهرستان خاتم بالاترين ميزان توليد پسته استان را با بيش از 22هزار تن به خود اختصاص داده است.
سالانه افزون بر يك ميليون تن انواع محصولات كشاورزي در استان يزد توليد مي شود.
1968/ 6014 خبرنگار: محمودرضا رحماني** انتشار: كاظم شاملو*
@irnayazdd