مسكو- ايرنا- اوضاع مناطق شرق اوكراين پس از يك دوره ده روزه آرامش نسبي، دوباره متشنج شده و بر اثر تيراندازي و گلوله باران اين مناطق توسط نيروهاي اوكرايني، سه نفر كشته و شماري هم زخمي شدند.

به گزارش ايرنا، در شبانه روز اخير منطقه دونتسك در شرق اوكراين (جمهوري خودخوانده دونتسك) بسيار ناآرام بود و بيش از 600 گلوله سلاح هاي سنگين و خمپاره از سوي نيروهاي اوكرايني به سوي اين منطقه شليك شد.
شبكه دوم تلويزيون دولتي روسيه روز جمعه اعلام كرد: بر اثر اين تيراندازي هاي نيروهاي اوكرايني در منطقه پتروفسكي در حومه شهر دونتسك يك غيرنظامي كشته شد.
شهر ماكييفكا در استان دونتسك نيز هدف چندين گلوله خمپاره قرار گرفت كه بر اثر آن دو نفر از سكنه اين منطقه كشته و شماري نيز زخمي شدند.
در همين حال و بنا به گزارش رسانه هاي روسي، در جمهوري خودخوانده لوهانسك همسايه دونتسك هم وضع ناآرام بود و نيروهاي اوكرايني مناطق مختلف لوهانسك را با خمپاره هدف قرار دادند كه بر اثر ان يك شبه نظامي مخالف دولت اوكراين زخمي شد.
اوضاع در مناطق شرق اوكراين از روز 29 مهر ماه كه شهرهاي اين منطقه هدف تيراندازي هاي نيروهاي اوكرايني قرار گرفتند، نسبتاً آرام بود.
به گزارش رسانه هاي روسيه در ان روز در جريان تيراندازي ها چهار شبه نظامي روس تبار مخالف دولت اوكراين كشته شدند.
حوادث آن روز همزمان با برگزاري اجلاس گروه چهار نورماندي در برلين با شركت آنگلا مركل صدر اعظم آلمان و ولاديمير پوتين، فرانسوا اولاند و پترو پوروشنكو، روساي جمهوري روسيه، فرانسه و اوكراين، نيروهاي اوكرايني تيراندازي ها و گلوله باران مناطق شرق اوكراين را بشدت افزايش دادند.
شبكه دوم تلويزيون دولتي روسيه در اين ارتباط از بيش از 600 مورد تيراندازي نيروهاي اوكرايني به مناطق مختلف جمهوريهاي خودخوانده دونتسك و لوهانسك خبر داد.
در آن تيراندازي ها در نقاط مختلف دونتسك چهار شبه نظامي روس تبار كشته و سه نفر ديگر هم زخمي شدند.
به گزارش رسانه هاي روسي، دولت اوكراين تلاش مي كند نيروي پليس اروپايي در مناطق مناقشه شرق اين كشور مستقر كند و به همين دليل همزمان با برگزاري اجلاس چهارجانبه در برلين، با گلوله باران مناطق دونباس تلاش كرد وضع اين منطقه را ناآرام نشان دهد تا زمينه براي استقرار نيروي پليس اروپايي فراهم شود.
اوضاع جمهوري هاي خودخوانده دونتسك و لوهانسك كه از ماه آوريل سال 2014 شاهد مناقشه هاي خونين با نيروهاي اوكرايني بوده و تاكنون حدود 10 هزار نفر در جريان آن كشته و دهها هزار نفر ديگر زخمي شده اند، متشنج است و خطر ازسر گرفته شدن مناقشه مسلحانه در اين منطقه وجود دارد.
شبد**اروپام*391**1504**انتشار دهنده: علي پاينده