ياسوج- ايرنا- شهردار ياسوج گفت: ستاد مديريت بحران در اين نهاد مردمي در اين شهر براي نخستين بار آغاز به كار كرد.

به گزارش روابط عمومي شهرداري ياسوج، محمدعلي جاويد روز دوشنبه در جمع مديران و دست اندركاران ايمني و حوادث شهرداري ياسوج اظهار داشت: شهردار، حوزه خدمات شهري، آتش نشاني، پسماند، سازمان آرامستان ها، سازمان عمران و بازآفريني فضاهاي شهري، سازمان سيما و منظر و فضاي سبز شهري و روابط عمومي اعضاي اصلي اين ستاد را تشكيل مي دهند.
وي تاكيد كرد: اين ستاد در راستاي ايجاد تعامل درون بخشي و برون بخشي، برنامه ريزي و هماهنگي براي پشتيباني، تصميم سازي و پيگيري وظايف قانوني شهرداري در شرايط اضطراري ناشي از حوادث و سوانح طبيعي و انساني راه اندازي شده است.
شهردار ياسوج افزود: در اين ستاد مقرر شد تا نقاط حادثه خيز اين شهر شناسايي و تا پايان آبان براي رفع آن اقدام عاجلي انجام شود.
جاويد اظهار داشت: شهرداري ياسوج و زير مجموعه آن توانمنديهاي خوبي دارد و مصمم است تا با هماهنگي بين بخشي، بتوانند زمستان خوبي را براي شهروندان فراهم كند.
وي ادامه داد: شهروندان از شهرداري انتظار دارند كه در مواقع بحراني خدمات مناسب و خوبي به آنها ارائه شود.
سخنگوي ستاد مديريت بحران شهرداري ياسوج هم گفت: ستاد مديريت بحران با هدف كاهش خسارت هاي ناشي از وقوع حوادث طبيعي اين نهاد مردمي تشكيل شده است.
عزيزاله دهنوي اظهار داشت: پيشگيري، آگاهي، مقابله و بازسازي چهار اصل در مديريت بحران بوده كه در اولويت نخست سياست هاي راهبردي ستاد مديريت بحران شهرداري ياسوج قرار گرفته است.
وي افزود: برنامه هايي از جمله تهيه طرح پهنه بندي حوادث، شناسايي اولويت ها، آموزش مديران، سازماندهي عوامل انساني و لجستيك شهرداري در مديريت بحران شهرداري در مرحله مقابله و حفظ ارتباطات شهروندي مورد توجه قرار گرفته است.
خبرنگار: فرزانه شريفي**انتشار دهنده:حسينعلي راشكي
8143 /8005