تهران- ایرنا- دبیر جشنواره بین المللی تئاتر فجر با اشاره به كم بودن بودجه تئاتر در شهرستان ها گفت: ساختار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه تئاتر نیازمند تغییر است.

سعید اسدی روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا در مورد سیدرضا صالحی امیری وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار كرد: باید منتظر ماند و دید برنامه روشن وی در زمان محدود باقیمانده در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی چیست.
وی افزود: بدنه این وزارتخانه برنامه مشخصی دارد؛ اما وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی باید فضا را برای رونق فرهنگ و هنر از لحاظ امنیت روانی هنرمندان، شرایط اقتصادی برای تولید و حمایت از آثار آنان مناسب كند، كه از سال ها قبل در این زمینه مشكل داریم.
نویسنده فیلمنامه «سیب سرخ حوا» ادامه داد: یكی از وظایف سیاسی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بهبود فضای كسب و كار برای هنرمندان است.
اسدی همچنین با اشاره به وعده رییس جمهوری در سپردن امور هنری به هنرمندان و نهادهای متشكل از آنها، افزود: فعالیت های اجرایی از وزرارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سپردن آن به انجمن های هنرمندان سرآغاز بلوغی در زمینه هنر است و دولت باید این فرصت را به نهادهای هنرمندان بدهد.
وی درباره توقع ها از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه تئاتر گفت: دوره بسیار ویژه ای در تئاتر ایران هستیم؛ امروزه تولید تئاتر در همین تهران به شكل باور نكردنی بالا رفته است؛ ولی رشد كمی باید به كیفی هم بیانجامد.
دبیر جشنواره بین المللی تئاتر فجر در حاشیه نخستین نشست مدیران هنرهای نمایشی غرب آسیا افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید بداند چطور و با چه ساز و كاری از هنرمندان برای بهبودبخشی فضا حمایت كند، این وضع باید به همه شهرهای ایران تسری یابد و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به همه شهرها توجه كند زیرا تنها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تهران نیست و در شهرستان ها مشكلات بیشتری در زمینه تئاتر داریم.
اسدی خاطرنشان كرد: نكته دیگر اینكه ساختار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره تئاتر باید تغییر كند. بهرجال بودجه اندكی كه به مجموعه ادارات كل داده می شود معمولا كفاف امورات تئاتر شهرستان ها را نمی دهد و وزارت فرهنگ باید تغییرات ساختاری در این زمینه ایجاد كند.
كارگردان فیلم «خیابان بیست و چهارم» با اشاره به تاسیس سازمان سینمایی گفت: شاید لازم باشد سازمان تئاتری هم تاسیس شود تا در هر شهرستانی سازمانی مستقیم مسئول تئاتر وجود داشته باشد كه بتواند با برنامه حمایت كند و با بودجه ای كه در اختیار سازمان تئاتر قرار می گیرد، برخوردار باشد و در تغییر ساختاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید به آن توجه كرد و امیدواریم وزیر جدید این موضوع را محقق كند.
حجت الاسلام و المسلمین دكتر حسن روحانی، رئیس جمهوری هفته گذشته در نامه ای به علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی، فخرالدین احمدی دانش آشتیانی، سیدرضا صالحی امیری و مسعود سلطانی فر را به ترتیب به عنوان نامزدهای پیشنهادی برای وزارتخانه های آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی و ورزش و جوانان به مجلس شورای اسلامی معرفی كرد.
فراهنگ**9157**1027**خبرنگار: منصوره شوشتری**انتشار دهنده:محمدجواد دهقانی