چابهار- ايرنا- نماينده مردم شهرستانهاي چابهار، نيكشهر، كنارك وقصرقند در مجلس شوراي اسلامي خواستار ساخت بيش از 200 كيلومتر بزرگراه در حوزه راه هاي ورودي و خروجي شهرستانهاي ساحلي و بندري چابهار و كنارك در جنوب سيستان و بلوچستان شد.

عبدالغفور ايران نژاد روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: مجموعه وزارت راه و شهرسازي در استان و كشور در راستاي طرح توسعه سواحل مكران به فكر ارتقاي راه هاي ارتباطي حوزه چابهار و كنارك باشد.
وي افزود: جاده هاي كم عرض شهرستانهاي چابهار، كنارك، سرباز و نيكشهر جوابگوي رفت و آمد زياد ماشين آلات سبك و سنگين و حجم ورودي و خروجي خودروهاي عبوري نيست و بايد هر چه سريعتر با اختصاص اعتبار و انجام مطالعات لازم نسبت به ساخت بزرگراه در محدوده چابهار- كنارك و خروجي هاي چابهار به طرف راسك و چابهار- كنارك به طرف نيكشهر و زرآباد اقدام شود.
وي ادامه داد: حجم بالاي ترافيك خودروها در اين مسيرها تاكنون حوادث ناگوار رانندگي و آتش گرفتن خودروهاي سبك و سنگين را به دنبال داشته است و اين زيبنده منطقه راهبردي و تجاري اقتصادي چابهار نيست.
نماينده مردم شهرستانهاي چابهار، نيكشهر، كنارك وقصرقند در مجلس شوراي اسلامي بيان كرد: چابهار يكي از مناطق اقتصادي و تجاري در دنيا است و مردم انتظار دارند در حوزه انتخابيه چابهار حداقل چندكيلومتر بزرگراه و آزاد راه اجرا شود.
ايران نژاد گفت: دوبانده شدن محور چابهار به نيكشهر، كنارك به زرآباد- جاسك، چابهار به راسك از خواسته هاي بحق مردم اين منطقه است و بايد دولت برنامه ريزي لازم را در اين زمينه انجام دهد.
وي خواستار آسفالت بيش از سه هزار كيلومتر راه روستايي حوزه انتخابيه چابهار، نيكشهر، كنارك و قصرقند شد و افزود: مردم با تردد در محورهاي خاكي و كوهستاني هزينه و رنج هاي زيادي را در طول 30 سال گذشته متحمل شده اند و بايد هر چه سريعتر براي رضايتمندي آنان آسفالت راههاي روستايي در دستور كار قرار گيرد.
وي بر اختصاص اعتبار لازم براي تكميل راه كنارك- زرآباد تاكيد كرد و افزود: محور زرآباد- چاهان به نيكشهر نيز از راه روستايي به محور اصلي درجه يك ارتقا پيدا كند.
نماينده مردم حوزه انتخابيه چابهار در مجلس شوراي اسلامي خواستار حل مشكلات سوخت ماشين آلات راهسازي، پرداخت مطالبات پيمانكاران راهسازي، رگلاژ راههاي روستايي خاكي، پرداخت حقوق معوقه كاركنان ادارات راه و شهرسازي جنوب سيستان وبلوچستان(ايرانشهر) و خريد ماشين آلات جديد براي ادارات حوزه انتخابيه چابهار شد.
ايران نژاد به طرح توسعه سواحل مكران اشاره كرد و افزود: تكميل و بهره برداري پتروشيمي، كارخانه فولاد مكران، طرح توسعه بندر شهيد بهشتي و استقرار واحدهاي بزرگ و كوچك توليدي مي توانند موجب اشتغال افراد زيادي شوند.
وي از صدور مجوز فرودگاه بين المللي منطقه آزاد چابهار از مسئولان محلي، استاني و كشوري قدرداني كرد و خواستار آغاز عمليات اجرايي آن شد.
وي راه اندازي خطوط كشتيراني مسافري چابهار- عمان و چابهار- كراچي را موجب توسعه روابط بهتر همسايگان هم مرز آبي با مردم استان سيستان وبلوچستان عنوان كرد و افزود: با تكميل زيرساختهاي هوايي، ريلي، زميني و دريايي تحولي در صنعت گردشگري و اقتصادي منطقه شكل خواهد گرفت.
3043**6081 خبرنگار: رستم كريمي نژاد** انتشار دهنده: حيدر سراياني