تهران - ایرنا - رئیس ستاد مركزی برگزاری مراسم 13 آبان گفت، در این روز، رزم حسینی با شعار مرگ بر آمریكا متبلور می شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، حسین كاشانی پور روز سه شنبه در نشست خبری یوم الله 13 آبان در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی افزود: اگر مردم ایران در ماه محرم و روز عاشورا مشق حسینی می كنند، 13 آبان روز رزم حسینی است و تیرها باید به سوی یزید زمان شلیك شود.
وی ادامه داد: هر روز در حال جنگ با آمریكا هستیم كه در قالب اقتصاد مقاومتی و ‏پیگیری هویت دینی صورت می گیرد و همواره در تقابل با استكبار جهانی هستیم.
كاشانی پور همچنین گفت: امروز شعار مرگ بر آمریكا جهانی شده و هر انسان نوع دوستی باید مرگ بر آمریكا بگوید، چون تا زمانیكه خوی استكبار و ستم به بشریت وجود دارد، جهان روی آرامش نخواهد دید.
وی افزود: استكبار جهانی همواره درصدد محدود كردن امت اسلامی و كشورهای منطقه و جهان است و همانگونه كه رهبر معظم انقلاب فرمود، ملت آزاده ایران هرگز به آمریكا باج نخواهد داد.
رئیس ستاد مركزی برگزاری مراسم یوم الله 13 آبان گفت: امروز جهانیان و حتی مردم آمریكا با تشكیل جنبش 99 درصد وال استریت از حركت های انقلابی ایران الهام گرفته و هر جایی كه حركتی علیه ظلم و استكبار است، حكایت از الهام بخشی انقلاب اسلامی ایران دارد.
وی 13 آبان را به درختی تنومند تشبیه كرد كه ریشه آن به دست حضرت امام خمینی(ره) كاشته شد و آبیاری آن با خون شهدای انقلاب صورت گرفت و میوه آن تسخیر لانه جاسوسی آمریكا بود كه امروز سایه سار آن جهانی شده و روز جهانی مبارزه با استكبار جهانی نامیده شد.

** سابقه بدعهدی آمریكا در 400 تعهد
كاشانی پور با استناد به برخی بیانات رهبر معظم انقلاب، موضوع نفوذ آمریكا با توسل به ترفندها و توطئه های مختلف را یادآور شد و گفت: حضرت آیت الله خامنه ای همواره متذكر بدعهدی های آمریكا در 400 تعهد شده و مردم ایران مطالبه گر این موضوع هستند.
وی یكی از مطالبه های جدی مردم از مسوولان و دولتمردان كشور را توجه به بدعهدی های آمریكا دانست و از افشای جدید جنایات استكبار جهانی مانند ظهور داعش و گروه های تكفیری سخن گفت و افزود: این گروه ها با پشتیبانی آمریكا به هر جنایتی دست می زنند و این مساله منجر به افشای خباثت آمریكا در میان مردم جهان شده است.
این فعال اجتماعی همچنین به تبلیغات نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریكا اشاره كرد و گفت: نامزدهای انتخاباتی همدیگر را افشا می كنند و اذعان دارند كه گروه های جنایتكار در جهان را برای ماموریت استكبار جهانی به كار گرفته اند.

** 13 آبان زمینه همبستگی بیشتر مردم
كاشانی پور برگزاری مراسم 13 آبان را زمینه ای برای همبستگی بیشتر مردم ایران و ملت های جهان برای مقابله با استكبار جهانی دانست و افزود: ملت ایران پاسخ ادبیات زشت آمریكا را در سیزدهم آبان خواهد داد و سردمداران آمریكا باید بدانند كه نمی توانند با مردم ایران هرگونه كه می خواهند، سخن بگویند.

** سه مقطع حساس تاریخی در یك روز
وی با اشاره به تاریخ انقلاب اسلامی ایران ادامه داد: یوم الله 13 آبان یگانه مناسبتی است كه در سه مقطع حساس تاریخی، سه چهره از رویارویی استكبار و استكبارستیزان را به نمایش گذاشت و روح واحد این سه حادثه، نمادی بزرگ و درس آموز پیش روی بشریت قرار داده است.
كاشانی پور افزود: 13 آبان 1343، روح خدا با فریادگری ندای عزت خواهی حسینی، به دست نوكر آمریكا تبعید شد و در 13آبان 57 پاك ترین خون ها از رگ های نازك دانش‌آموزان شهید با دستور آمریكا سنگ فرش مقابل دانشگاه تهران را رنگین كرد.
وی ادامه داد:‌ در سالگرد شهدای دانش آموز، حماسه به گونه ای دیگر شكل گرفت و دانشجویان پیرو خط امام، پرچم عزت و افتخار حسینی را برافراشتند و با زدن سیلی به آمریكای مستكبر، سیزدهم آبان را به ‌عنوان یك روز بزرگ و الهام‌بخش و حامل یكی از مهم‌ترین پیام‌های انقلاب اسلامی یعنی ظلم‌ستیزی و استكبارستیزی ثبت كردند.

** انقلاب دوم طبل رسوایی آمریكا را در جهان طنین انداز كرد
رئیس ستاد یوم الله 13 آبان گفت: اكنون 37 سال پس از تسخیر لانه جاسوسی و به تعبیر حضرت امام خمینی(ره) انقلاب دوم، نه تنها طبل رسوائی آمریكای متظاهر با انتشار اسناد لانه جاسوسی به صدا در آمد، بلكه هیمنه پوشالی آمریكا نیز فرو ریخت.
وی افزود: به مرور زمان رسوایی های پیاپی آمریكا در نادیده گرفتن حقوق ملت ها و شكست های متعدد در نقشه های استكباری باعث افول آمریكا شد و جنایات و توطئه های دولتمردان آمریكایی و حمایت آنان از جنایتكاران كودك كش و ایجاد و تربیت و تقویت گروه های تروریستی و جنایتكار، تنفر مردم جهان به ویژه حق طلبان و آزادگان را از آمریكا و سیاست های استكباری اش روزافزون ساخته است.
كاشانی پور گفت: در این شرایط، آمریكای مستكبر با تمام توان و امكان خویش به مصاف نظام اسلامی و اندیشه وآرمان های انقلاب اسلامی به میدان آمده است و حربه ها و حیله ها را فعال ساخته و از یكسو با القاء قدرتمندی و داشتن دست برتر و از دیگر سو با بهره گیری از امكانات نوین ارتباطی، به ویژه فضای مجازی و شبكه های اجتماعی، در پی تسخیر ذهن ها و فكرها و قوای تصمیم گیری كشورها و ملت هاست.

** برنامه های سراسری 13 آبان
وی از برگزاری هزار و 500 برنامه و راهپیمایی در سراسر كشور خبر داد و گفت: با توجه به این كه روز پنجشنبه سیزدهم آبان مدارس تعطیل هستند، زنگ استكبارستیزی ساعت 10 چهارشنبه در مدارس سراسر كشور نواخته می شود.
رئیس ستاد مراسم 13 آبان افزود: تهیه و حمل آدمك سران رژیم صهیونیستی و آمریكا به عنوان نماد مستكبران جنایتكار در قالب برگزاری مسابقه آدمك‌سازی و انتخاب آدمك برگزیده با همكاری انجمن اسلامی دانش آموزی از برنامه های این روز است.
وی راه اندازی پویش‌های مردمی استكبارستیزی در فضای مجازی و شبكه های اجتماعی توسط اقشار مختلف مردم را از دیگر برنامه های این روز دانست و گفت: نمایشگاه سیار استكبارستیزی و غرفه‌های تریبون انقلاب به جهت پاسخگویی به سؤالات در مدارس و دانشگاه‌ها و محل‌های برگزاری مراسم 13 آبان در سراسر كشور برپا می شود.
برپایی نمایشگاه تصویری از جنایت آمریكا در 38 سال انقلاب اسلامی توسط سازمان دانش‌آموزی و در مصلاهای نماز جمعه مراكز استان و شهرستان‌ها، برگزاری همایش پدافند غیرعامل در سطح مدارس و آگاه‌سازی جوانان از توطئه‌های استكبار جهانی و تبیین وقایع 13 آبان و برپایی ایستگاه‌های فرهنگی هنری و خدماتی در حاشیه محل های برگزاری مراسم در سراسر كشور از دیگر برنامه های این روز خواهد بود.
كاشانی پور همچنین تجلیل از مقام شهدای دانش‌آموز و برگزاری مسابقات سخن گفت و افزود: نشست‌های بصیرتی پیرامون مباحث استكبارستیزی در اغلب مساجد كشور برگزار می شود و ایستگاه‌های شورآفرینی در حواشی مراسم برپا می شود.
وی افزود: نمایش تئاتر خیابانی توسط بسیج دانشجویی یا حوزه هنری، میزگردها و نشست‌‌های سیاسی با موضوع استكبارستیزی در مراكز دانشگاهی، دیدار و تكریم خانواده شهدای دانشجو، برگزاری شب شعر دانشجویی و شبی با قرآن در مراكز آموزش عالی نیز برگزار می شود.
كاشانی پور همچنین گفت: همایش نخبگان دانشجو، دانش‌آموز و طلاب با حضور نمایندگان ولی‌فقیه و همایش تبیین نقش انقلاب اسلامی در مقابله با استكبار جهانی و همچنین همایش تبیین استكبارستیزی در مكتب امام خمینی (ره) در این هفته برگزار خواهد شد.

** نمایشگاه تاریخ مستطاب آمریكا برپا می شود
وی با اشاره به برنامه های اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان گفت: رمی استكبار توسط دانش آموزان، برگزاری نمایشگاه‌های «تاریخ مستطاب آمریكا» در سطح مدارس، اعطای نشان افتخار به دانش آموزان استكبارستیز، برپایی غرفه‌های روایتگری جنایات آمریكا و تولید اینفوگراف با موضوع «چرا مرگ بر آمریكا؟» از برنامه های این اتحادیه است.

** 100 سووال از جنایت های آمریكا
كاشانی پور یكی از برنامه ها را دیدار دانشجویان و تشكل های دانش آموزی با رهبر معظم انقلاب در این هفته دانست و گفت: تهیه مجموعه 100 سووال از جنایت های آمریكا و ترجمه آن به انگلیسی، تقویت فعالیت سازی باشگاه بین المللی استكبارستیزی و راهپیمایی دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف به مناسبت روز ملی مبارزه با استكبار جهانی در داخل دانشگاه در صبح سه شنبه از برنامه های این روز است.
وی افزود: ساخت كلیپ توسط دانشجویان با مضمون وعده‌های آمریكایی، اجرای نمادین دادگاه استكبار، برگزاری مسابقه استكبارستیزی در دو بخش ساخت مترسك‌های سران استكبار و پلاكاردنویسی مردمی از دیگر برنامه های روز ملی مبارزه با استكبار جهانی است.

** اجرای قانون ممنوعیت دوتابعیتی مطالبه مردم است
كاشانی پور در پاسخ به خبرنگار ایرنا درباره موضوع نفوذ و مسئولان دوتابعیتی گفت: كسی كه تابعیت كشوری را كسب می كند باید تعهداتی به آن كشور بدهد و چنین كسی نمی تواند در اختیار منافع و مصالح و استقلال كشور خود باشد.
وی افزود: البته اشكالی ندارد كسی دوتابعیتی باشد ولی این مساله در شرایطی حساس می شود كه چنین شخصی بخواهد مسوولیت داشته باشد و جمع این دو موضوع اشتباه است از این رو هر مسئول دوتابعیتی ممكن است مورد طمع كشورهای دیگر از جمله استكبار یا كشورهای وابسته به استكبار باشد.
رئیس ستاد 13 آبان تصویب قانون ممنوعیت مسوولان دوتابعیتی را قانونی منطقی و بسیار عقلانی دانست و گفت: كوچكترین خللی در اجرای این قانون نشان دهنده بی توجهی به ملت و مصالح كشور است.
وی خواستار جلوگیری از تكرار چنین مشكلاتی در سطح مدیریتی كشور شد و افزود: همانگونه كه رهبر معظم انقلاب بارها موضوع نفوذ دشمن را مطرح كردند به این دلیل است كه دشمن بگونه ای نفوذ می كند كه گاهی در تصمیم سازان نیز تاثی می گذارد.
فراهنگ ** ‌1003 ** 1071 ** خبرنگار: محمدرضا جعفرملك ** انتشار دهندگان: امید غیاثوند