انديمشك - ايرنا - رييس دبيرخانه شوراي مبارزه با مواد مخدر خوزستان گفت:كمپ هاي ترك اعتياد غير مجاز در سطح اين استان شناسايي و تعطيل مي شوند.

به گزارش خبرنگار ايرنا حسين لامي زاده سه شنبه در نشست شوراي فرعي مواد مخدر انديمشك در فرمانداري اين شهرستان كمپ هاي ترك اعتياد غير مجاز را موجب بروز مشكلاتي در زمينه مبارزه با مواد مخدر دانست و افزود:اين كمپ ها براي ادامه فعاليت و به منظور نظارت بر عملكرد آنها بايد مجوز دار شوند.
وي همچنين گفت:راه اندازي كمپ ترك اعتياد ويژه بانوان در انديمشك نياز است كما اينكه راه اندازي اين مركز در آبادان هم پيشنهاد شده است.
رييس دبيرخانه شوراي مبارزه با مواد مخدر خوزستان در ادامه افزود:براي ايجاد فضاي پيشگيرانه در زمينه مواد مخدر بايد معضلات ناشي از اعتياد به مواد مخدر شفاف به مردم اطلاع رساني شود.
وي اظهار كرد: در دانشگاه‌ها و مدارس بايد آگاه‌سازي شود زيرا اين گروه هاي سني آسيب پذير بوده و در معرض خطر مي باشند.
لامي زاده بيان كرد:آموزش و پرورش بايد كميته فرهنگي در اين خصوص راه اندازي كند تا ضمن بررسي راهكارهاي مناسب ، اقدام موثر و پيشگيرانه اي در اين راستا اجرايي كند.
وي تاكيد كرد:معضل خرده فروشاني كه در فضاي بيرون از مدارس مبادرت به فروش مواد مخدر مي كنند نيز بايد به صورت اساسي پيگيري و حل شود.
فرماندار شهرستان انديمشك هم گفت:گذرگاه بودن انديمشك و اتصال آن به چند استان موجب آسيب پذير بودن اين شهرستان در زمينه مواد مخدر شده است.
پيمان جهانگيري افزود:تردد قاچاقچيان در اين مسير همواره انجام مي شود و در اين راستا با تلاش جدي دستگاه هاي انتظامي و اطلاعاتي با كشف متعدد مواد مخدر اين مسير راي قاچاقچيان ناامن گرديده است.
وي بيان كرد:امكانات و تجهيزات پليس مبارزه با مواد مخدر و پليس پيشگيري در شهرستان كافي نيست.
فرماندار انديمشك برنامه ريزي مناسب براي معتادان ترك اعتياد شده را مهم دانست و گفت:بيمه ، اشتغال و اجراي برنامه هاي فرهنگي متناسب با نياز معتادان رها شده از قيد اعتياد ضرورت دارد.
وي گفت:شهرستان انديمشك با توجه به اينكه از اعتقادات ارزشي عميقي برخوردار بوده و در حوزه ايثار و شهادت از شهرهاي شاخص كشور مي باشد نيازمند نگاه ويژه در راستاي حل معضلاتي همچون اعتياد است.
فرحناز بيروم وند رييس بهزيستي انديمشك هم با اشاره به شرايط فرهنگي اين شهرستان گفت:فرهنگ غالب شهرستان انديمشك راه اندازي كمپ ترك اعتياد بانوان را نمي پذيرد و اين موضوع موجب افزايش آسيب هاي اجتماعي خواهد شد.
سرهنگ اكبر كروندي فرمانده انتظامي انديمشك هم با تشريح اقدام انجام شده در كشف و ضبط مواد مخدر گفت:كارهاي مقابله اي با اين معضل به خوبي انجام مي گيرد و تاكنون چند طرح مهم در سطح شهرستان اجرا شده است اما برنامه هاي پيشگيرانه نيز بايد اجرايي شود.
7281/6068 خبرنگار:زهرا دهقان- انتشار:محمدعلي فريدپناه