تهران - ایرنا - پنجمین كنگره سالانه بین المللی پزشكی قانونی ایران با شعار نقش پزشكی قانونی در نظام سلامت امروز چهارشنبه در تالار امام خمینی (ره) مجتمع بیمارستانی امام خمینی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، دبیر اجرایی پنجمین كنگره سالانه بین المللی پزشكی قانونی ایران در مراسم آغاز بكار این كنگره گفت: در این كنگره كه از امروز تا جمعه چهاردهم آبان ماه ادامه داد، 70 سخنران از ایران مطالب خود را ارائه می كنند.
علی محمد علی محمدی افزود: علاوه بر این پنج كارگاه ها تخصصی با محوریت پزشكی قانونی كاربردی و نقش پزشكی قانونی در نظام سلامت تشكیل می شود؛ همچنین قرار است در كنگره یاد شده ، 170مقاله شفاهی و 140پوستر نیز ارائه شود.
علی محمدی درباره میهمانان خارجی هم گفت: هشت كارشناس خارجی از كشورهای اندونزی، الجزایر و سوئیس در این كنگره حضور دارند.
وی، پزشكی قانونی بالینی، آزمایشگاه پزشكی قانونی، حقوق پزشكی، قصور پزشكی، باروری مصنوعی، اهدای عضو و بیوتكنولوژی را از محورهای كنگره مورد نظر عنوان كرد.
علی محمدی ادامه داد: پرستاری و مامایی قانونی، اخلاق پزشكی وقفه پزشكی، پلیس علمی پزشكی قانونی و مرگ شناسی و اتوپسی (كالبدگشایی) پزشكی قانونی هم از دیگر محور های این كنگره است.
وی با بیان اینكه در دنیای امروز علم باشتاب در حال پیشرفت است و جنبه های مكتوب علم دیگر كفایت نمی كند به هدف از برگزاری كنگره بین المللی پزشكی قانونی در نظام سلامت هم اشاره كرد و آن استفاده از علم به روز دنیاست.
وی اظهار كرد: بهترین راه استفاده از علم به روز دنیا، برگزاری این گونه كنگره هاست تا از آخرین نتایج علمی باخبر شویم و محلی برای تبادل دانش و تجربیات باشد.
این متخصص پزشكی قانونی تصریح كرد: پزشكی قانونی در شمار رشته های فوق تخصصی مطرح است و می خواهیم با برگزاری این كنگره ها ضمن معرفی خود با برگزاری كارگاه های مختلف از تجربیات دیگر كشورها استفاده و تجربیات پزشكی قانونی ایران را هم به جامعه جهانی معرفی كنیم.
پنجمین كنگره سالیانه بین‌المللی پزشكی قانونی ایران، توسط انجمن علمی پزشكان قانونی ایران و به همت جمعی از متخصصان و صاحب ‌نظران حوزه پزشكی قانونی و با حضور و مشاركت متخصصان و كارشناسان فعال در این زمینه در حال برگزاری است.
چهارمین كنگره پزشكی قانونی اسفند ماه سال 1392 در بیمارستان امام خمینی (ره) برگزار شده بود.
اجتمام**2181**7268**1776
خبرنگار: ناهید حاجی خانی**انتشار دهنده:‌لیلا خطیب زاده