تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۶

قم - ایرنا - راهپیمایی باشكوه 13 آبان روز پنجشنبه همزمان با سراسر كشور با حضور قشرهای مختلف مردم انقلابی و همیشه در صحنه قم برگزار شد.

به گزارش ایرنا، این راهپیمایی با حضور استادان، فضلا، طلبه ها، دانش آموزان، دانشجویان، فرهنگیان و مسئولان استانی و سایر قشرهای مختلف مردم ولایتمدار قم، ساعت 9:30 از میدان روح الله مجاور بیت بنیانگذار كبیر انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) آغاز شد.
راهپیمایان درحالی كه تصاویری از رهبر كبیر انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب و پلاكاردهایی در اهمیت مبارزه با استكبار جهانی در دست داشتند، تا حرم مطهرحضرت فاطمه معصومه(س) راهپیمایی كردند.
مردم با شعارهای مرگ بر آمریكا، مرگ بر اسراییل، مرگ بر آل سعود و مرگ بر استكبار، انزجار خود را از سیاست های استكباری كشورهای غربی و برخی كشورهای منطقه ابراز كردند.
«خامنه ای خمینی دیگر است، ولایتش ولایت حیدر است»، «الله اكبر، لا اله الا الله »، «امروز روز 13آبان است، روز تصرف دژ شیطان است»، «ما همه سرباز توییم خامنه ای گوش به فرمان توییم خامنه ای» و «ای رهبر آزاده آماده ایم آماده»، از جمله شعارهای راهپیمایان امروز شهر مقدس قم بود.
گروهی از دانش آموزان قم نیز با پوشیدن كاورهایی با شعار مرگ بر آمریكا و مرگ بر اسراییل جلوه ویژه ای به راهپیمایی 13 آبان داده بودند.
مردم انقلابی و شهید پرور قم دراین راهپیمایی باشكوه پرچم آمریكا و اسراییل غاصب را به آتش كشیده و بر ادامه راه و اهداف مقدس امام راحل تاكید و با رهبر معظم انقلاب اسلامی تجدید میثاق كردند.
راهپیمایان در صحن امام رضا(ع) حرم مطهر حضرت معصومه(س) اجتماع كرده اند و آیت الله سید احمد حسینی خراسانی عضو مجلس خبرگان رهبری و سردار محمد رضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در جمع آنان سخنرانی می كنند.
13 آبان سالروز تبعید امام خمینی(ره) از ایران به تركیه در سال 1343، كشتار دانش آموزان توسط رژیم پهلوی در سال 1357 و تسخیر لانه جاسوسی آمریكا به دست دانشجویان پیرو خط امام در سال 1358 بعنوان روز ملی مبارزه با استكبار جهانی و روز دانش آموز نامگذاری شده است.
7403 / 1175 خبرنگار: محسن آقاگلی ** انتشاردهنده: رضا علیمحمدی