آبادان - ايرنا - محمود حجتي وزير جهاد كشاورزي صبح پنجشنبه از روند اجراي بخشي از طرح 550 هزار هكتاري مقام معظم رهبري در شلمچه خرمشهر ديدن كرد.

به گزارش ايرنا عمليات اجرايي سه هزار و 100 هكتاري از زمين هاي كشاورزي خرمشهر در شلمچه در قالب طرح مقام معظم رهبري شامل تسطيح، زهشكي و تجهيز با اعتباري بالغ بر 480 ميليارد ريال در حال آماده سازي است.
بر اساس اين گزارش روند اجرايي اين طرح در شلمچه خرمشهر با 40 درصد پيشرفت كاري در حال اجرا است و تا پايان سال 1396به پايان مي رسد و زمين هاي مذكور براي كشت تحويل كشاروزان منطقه مي شود.
محمود حجتي وزير جهاد كشاورزي و جمعي از معاونان اين وزارتخانه در سفر به شهرهاي آبادان و خرمشهر علاوه بر بازديد از روند اجرايي طرح 550 هزار هكتاري در شلمچه،جزيره مينو و حفار شرقي خرمشهر از طرح هاي توسعه كشاورزي در روستاي سادات آبادان بازديد مي كند.
روند اجرايي طرح 550 هزار هكتاري رهبري در سال 1392 و در پي سفر رياست جمهوري به خوزستان با تصويب 1.5 ميليارد دلار ازمحل صندوق توسعه ملي اين طرح شتاب گرفت.
اين طرح اكنون در 18 شهرستان در خوزستان و يك شهرستان در ايلام فعال است كه شامل 70 كارگاه اجرايي و بيش از هشت هزار نفر نيروي انساني است.
7104/6068خبرنگار: مسعود گادار**انتشار دهنده:محمدعلي فريدپناه