استانها - ایرنا- مردم مومن و انقلابی ایران اسلامی بویژه دانش آموزان و دانش جویان در راهپیمایی ضد استكباری 13 آبان همگام و همنوا در سراسر كشور فریاد عزت و سربلندی سردادند.

به گزارش خبرنگاران ایرنا از سراسر كشور ، راهپیمایی ضد استكباری 13 آبان امروز پنجشنبه در سراسر میهمن اسلامی با حضور پرشور و انقلابی اقشار مختلف جامعه بویژه دانش آموزان و دانشجویان با اجرای برنامه های متنوع برگزار شد.
خلاصه رخدادهای آیین های 13 آبان شهرهای مختلف كشورمان به شرح زیر انتشار می یابد:

** قم - راهپیمایی باشكوه مردم قم در 13 آبان همزمان با سراسر كشور با حضور قشرهای مختلف مردم انقلابی و همیشه در صحنه قم برگزار شد.
راهپیمایان درحالی كه تصاویری از رهبر كبیر انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب و پلاكاردهایی در اهمیت مبارزه با استكبار جهانی در دست داشتند، تا حرم مطهرحضرت فاطمه معصومه(س) راهپیمایی كردند.
«خامنه ای خمینی دیگر است، ولایتش ولایت حیدر است»، «الله اكبر، لا اله الا الله »، «امروز روز 13آبان است، روز تصرف دژ شیطان است»، «ما همه سرباز توییم خامنه ای گوش به فرمان توییم خامنه ای» و «ای رهبر آزاده آماده ایم آماده»، از جمله شعارهای راهپیمایان امروز شهر مقدس قم بود.
استادان، فضلا، طلبه ها، دانش آموزان، دانشجویان، فرهنگیان و مسئولان استانی و سایر قشرهای مختلف مردم ولایتمدار قم، از میدان روح الله مجاور بیت بنیانگذار كبیر انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) در قم راهپیمایی كردند و سخنران این مراسم رئیس سازمان بسیج بود.

** لرستان
امروز مردم استان لرستان بار دیگر حمایت همه جانبه خود از اسلام و انقلاب را ثابت كرد و نشان داد گرمای این انقلاب همچنان در دلهای بیدار مردم آن وجود دارد.
راهپیمایان در خرم آباد نیز با طی كردن مسیر راهپیمایی به سمت مصلی الغدیر این شهرستان، خود را برای سخنرانی پایانی راهپیمایی وقرائت بیانیه آماده می كنند.
گزارش های رسیده از تمامی شهرها و بخش های لرستان نیز حاكی از حضور پرشور مردم در راهپیمایی 13 آبان است.

** خراسان رضوی
مردم انقلابی شركت كنندگان در راهپیمایی ضد استكباری 13 آبان نیز با سردادن شعارهای مرگ بر آمریكا، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر ضد ولایت فقیه و و هیهات من الذله، تداوم مبارزه با استكبار جهانی به ویژه آمریكای جنایتكار را خواستار شدند.
برگزاری مراسم رمی استكبار توسط دانش آموزان در مشهد از دیگر برنامه های برگزار شده در حاشیه مراسم راهپیمایی 13 آبان امسال بود.
راهپیمایان هم چنین با حمل پلاكاردهایی با مضامین ' ادامه راه امام، مرگ بر آمریكا' ، ' ما دانش آموزان نسل چهارم هم به آمریكا بی اعتماد هستیم' و ' نفوذ آمریكا ممنوع' بر ادامه آرمانهای انقلاب تاكید كردند.
** كرمانشاه
مردم مومن و انقلابی استان كرمانشان در روز ملی ضد استكبار با سردادن فریادهای 'مرگ بر آمریكا'، 'مرگ بر اسراییل'، ' مرگ بر آل سعود'، 'آمریكا، اسراییل مرگت فرا رسیده، پیام عزت ما از شهدا رسیده' و 'آمریكا، اسراییل ام الفساد قرن است' جنایات سران استكبار را محكوم كردند.
تجمع كنندگان همچنین با سردادن شعارهایی نظیر 'ای رهبر آزاده، آماده ایم آماده'، 'خونی كه در رگ ماست، هدیه به رهبر ماست' و 'وای اگر رهبرم، حكم جهادم دهد' بار دیگر با رهبر معظم انقلاب تجدید بیعت كردند.
برپایی نمایشگاه ضد استكباری، اجرای سرود توسط گروه های دانش آموزی و اجرای برنامه ورزشی توسط مركز بسیج فرهنگیان سپاه ناحیه كرمانشاه از دیگر برنامه های روز ملی استكبار در شهرستان كرمانشاه بود.

** زاهدان
اقشار مختلف مردم شیعه و سنی، دانشجویان و دانش آموزان سیستان و بلوچستان نیز امروز در 50 نقطه استان همزمان با سراسر كشور در راهپیمایی ضد استكبار شركت كردند.
در این آیین ضد استكباری مردم شهرها و روستاهای سیستان و بلوچستان یكپارچه و متحد با سردادن شعارهای «مرگ بر آمریكا» و «مرگ بر اسرائیل» بار دیگر نفرت و انزجار خود را از استكبار جهانی اعلام كردند.

** فارس
مردم استان فارس از نخستین ساعات برپایی راهپیمایی 13 آبان در صفوف به هم فشرده با حمل پلاكاردهایی شعارهای الله اكبر، خونی كه دررگ ماست هدیه به رهبرماست، مرگ بر آمریكا، مرگ بر انگلیس، مرگ بر اسراییل سردادند.
مشاور رئیس سازمان تبلیغات اسلامی سخنران امروز راهپیمایان 13 آبان در شیراز پیشرفت، توسعه و هموار كردن مشكلات پیش روی كشور با درگروه حفظ وحدت و انسجام داخلی دانست.
حجت الاسلام عباس اسكندری گفت: با حفظ وحدت و انسجام داخلی می توان تمام توطئه های ابرقدرت ها را شكست و هیچ تهدیدی كشور را ناامن و هیچ معضلی ملت را دچار مشكل نمی كند.
امسال مردم فارس از 72 نقطه همنوا با سراسركشور فریادهای ضد استكباری سردادند و نسبت به استكبار جهانی اعلام برائت كردند.
این برنامه در شهر شیراز با حضور اقشار مختلف مردم در میدان ارم برگزار شد كه برای پیوستن مردم به یكدیگر سه مسیر مشخص شده بود.

** كرمان
مردم استان كرمان نیز همانند سایر هموطنان در مسیر راهپیماییی با شعارهای مرگ بر آمریكا، مرگ بر اسرائیل، هیهات مناالذله، سیزدهم آبان ماه یوم الله یوم الله، خامنه ای خمینی دیگرست، ولایتش ولایت حیدر است، بر حفظ اصول و آرمان های انقلاب اسلامی تاكید كردند.
امام جمعه كرمان در این آیین به ایراد سخنرانی پرداخت و قطعنامه راهپیمایی با فریاد الله اكبر به تایید حاضران رسید.
حضور پرشور نوجوانان، جوانان و دانشجویان با پلاكاردها و پرچم های سه رنگ جمهوری اسلامی ایران و شعارهای ضد آمریكایی و استكباری از نكات قابل توجه این آیین بود.
برگزاری نمایشگاه عكس، كاریكاتور، عكس تریبون آزاد و پخش سرودهای انقلابی جلوه زیبایی به برگزاری آیین روز ملی مبارزه با استكبار جهانی داده بود.

** ایلام
دانشجویان ، دانش آموزان و مردم همیشه در صحنه شهرستان ایلام نیز همانند سایر مردم ایران اسلامی در راهپیمایی یوم الله 13 آبان حضوری پرشور داشتند.
شركت كننده گان در راهپیمایی ضد استكباری امروز خود با سردادن طنین مرگ بر آمریكا و مرگ بر اسراییل و با در دست داشتن پرچم خوش رنگ جمهوری اسلامی با ارزشهای انقلاب و امام و شهدای والامقام انقلاب اسلامی تجدید میثاق دوباره بستند.

** كردستان
مردم استان كردستان در راهپیمایی یوم الله 13 آبان با فریادهای ضد استكباری، انزجار خود را از سیاست های آمریكا و همپیمانان وی در جهان و منطقه خاورمیانه اعلام كردند و با آرمان های انقلاب و ولایت فقیه پیمانی دوباره بستند.
مردم سنندج مركز كردستان همپای ملت ایران اسلامی در نقاط مختلف استان، یكپارچه و متحد در این راهپیمایی، صلابت ، اقتدار و عزم خود را برای مبارزه با استكبار جهانی به جهانیان نشان داده و فریادهای عدالت‌خواهی سر دادند.
شركت كننده گان در این راهپیمایی، دست نوشته هایی مزین به تصاویری از امام خمینی (ره)، رهبر معظم انقلاب و شعارهای استكبار ستیزی در دست داشتند و با شعارهایی از جمله مرگ بر اسراییل و مرگ بر آمریكا ، تاكید رهبر- مرگ بر امریكاست، ای رهبر آزاده ما آماده ایم نفرت و انزجار خود از استكبار جهانی را اعلام كردند.

** قزوین
اقشار مختلف مردم بویژه، دانش آموزان، خانواده های معظم شاهد و ایثارگران استان قزوین نیز در راهپیمایی سراسری ضد استكبار با سر دادن شعار های مرگ بر آمریكا، مرگ بر استكبار، آمریكا ام الفساد قرن و شعار هر مسلمان مرگ بر آمریكا، جنایات استكبار جهانی را در نقاط مختلف دنیا محكوم كردند.
سردار علیرضا افشار مشاور فرهنگی رییس ستاد كل نیروهای مسلح در سخنانی گفت: همان طور كه در انقلاب اسلامی توانستیم با غلبه بر رژیم پهلوی آزادی را كسب كنیم، با تسخیر لانه جاسوسی نیز به استقلال دست یافتیم.

** كهگیلویه و بویراحمد
از پیروجوان، دانش آموز و دانشجو و شیرزنان و مردان غیور عشایری در حالی كه پلاكاردهایی دردست داشتند، با سردادن شعارهای مرگ برآمریكا و مرگ بر استكبار باردیگر وفاداری خود را به آرمانهای نظام جمهوری اسلامی اعلام كردند.
مردم یاسوج مركز استان و همچنین مردم شهرها و بخش‌های دوگنبدان، لیكك، دهدشت، چرام، لنده، پاتاوه، مارگون، لوداب، چیتاب، قلعه رئیسی، سوق، سرآسیاب، ممبی و بوستان بار دیگر جلوه زیبایی از وحدت و همدلی در مبارزه با استكبارجهانی را به نمایش گذاشتند.
** بیرجند
همزمان با سراسر كشور مردم استان خراسان جنوبی در 30 شهر ، مركز بخش و روستاهای در حالیكه تصاویر و پارچه نوشته هایی در اهمیت مبارزه با استكبار جهانی در دست داشتند فریاد مبارزه با استكبار جهانی را سردادند.
این راهپیمایی در شهرستان های خوسف، طبس، سرایان، فردوس، قاینات، زیركوه، درمیان، سربیشه، بشرویه و نهبندان با حضور گسترده مردم برگزار شد.

** خراسان شمالی
مردم شهرستان بجنورد و دیگر شهرهای استان خراسان شمالی در راهپیمایی امروز خود با فریادهای مرگ بر آمریكا، مرگ بر اسرائیل و 13 آبان یوم الله یوم الله، انزجار خود را از استكبار جهانی نشان دادند.
شركت كنندگان در این راهپیمایی ضمن قرائت قطعنامه ضد استكباری كه در زیر بارش شدید باران در بیشتر مناطق استان خراسان شمالی برگزار شد، آدمك آمریكا را نیز به آتش كشیدند.

** یزد
مردم دارالعباد یزد نیز همانند سایر هموطنان در راهپیمایی 13 آبان
با سردادن شعارهای مرگ بر آمریكا و مرگ بر اسرائیل ، روز مبارزه با استكبار جهانی را گرامی داشتند.
شركت كنندگان در این راهپیمایی بر لزوم تقویت اتحاد بین امت اسلام در برابر كفر جهانی و حمایت از مظلومان عالم در سایه دین و ارزش های الهی تاكید كردند.
آیت الله مدرسی عضو فقهای شورای نگهبان در سخنانی با تبیین سه رخداد مهم این روز در تاریخ انقلاب اسلامی، دشمنی های استكبار جهانی در 38 سال گذشته علیه انقلاب اسلامی را تشریح كرد.

** اصفهان
مردم اصفهان هم در این راهپیمایی با سردادن شعارهای ' مرگ بر آمریكا ' و ' الله اكبر ' و ' لبیك یا خامنه ای ' انزجار خود از استكبار جهانی را به نمایش گذاشتند.
امسال نخستین سالی است كه تجمع راهپیمایان 13 آبان در اصفهان در میدان انقلاب انجام شد.
استقرار اتوبوس سلامت و تندرستی برای صدور شناسنامه رایگان سلامت و انجام آزمایش های قند خون و فشار و ارائه مشاورهای پزشكی به شركت كنندگان راهپیمایی 13 آبان از جمله نكات قابل توجه در برگزاری این مراسم بود.
** گرگان
مردم استان گلستان زیر بارش شدید باران در روز ملی مبارزه با استكبار جهانی فریاد عزت و سربلندی و شعار مرگ بر آمریكا را سردادند.
استادان، روحانیون، طلبه ها، دانش آموزان، دانشجویان، فرهنگیان و مسئولان استانی و شهرستانی و اقشار مختلف مردم گرگان با در دست داشتن تصاویری از امام راحل و پلاكارتهای با مضامین ضد استكباری در این راهپیمایی شركت داشتند.
به گزارش خبرنگاران ایرنا راهپیمایی 13 آبان امروز همزمان در 33نقطه از شهرها و روستاهای استان برگزار شد و برخی هموطنان نیز با لباس های سنتی اقوام مختلف در این راهپیمایی حضور یافتند.

** همدان
مردم این استان بویژه دانش آموزان و دانشجویان هم همزمان با سراسر كشور با شركت در راهپیمایی 13 آبان انزجار خود از استكبار جهانی را اعلام كردند.
امام زاده عبدالله شهر همدان میعادگاه راهپیمایان بود و مردم این شهر در صفوفی فشرده و با دستانی گره كرده شعار مرگ بر امریكا، مرگ بر صهیونیزم، خونی كه در رگ ماست هدیه به رهبری ماست، مرگ بر آل سعود كافر و ندای الله اكبر سردادند.
راهپیمایان با سربندهای سبز و قرمز یازهرا(س) و یاحسین (ع) پرچم های سبز و سیاه منقش به نام ائمه اطهار (ع) پلاكارت های مرگ بر آمریكا، مرگ بر انگلیس، مرگ بر اسراییل كه به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی نوشته شده بود را حمل می كردند.

** آذربایجان غربی
مردم مومن و انقلابی ارومیه و دیگر شهرهای آذربایجان غربی نیز امروز در راهپیمایی 13 آبان با شعارهای مرگ بر آمریكا، آذربایجان اویاخدی انقلابا دایاخدی، مرگ بر داعش و مرگ بر آل سعود خائن، محو اولاسان آمریكا انزجار و نفرت خود را از استكبار جهانی اعلام كردند.
حضور دانش آموزان، فرهنگیان، مسئولان استانی در این راهپیمایی چشمگیر بود.

** اردبیل
مردم اردبیل به ویژه دانش‌آموزان و دانشجویان نیز برغم سردی هوا در این راهپیمایی با شكوه حضور چشمگیر داشتند و یك صدا فریاد استكبار ستیزی سردادند و باردیگر از آرمان های نظام جمهوری اسلامی و رهبری حمایت كردند.
راهپیمایان كه دست نوشته های هیهات‌ من‌ا‌لذله، مرگ بر آمریكا و مرگ بر اسرائیل و نیز پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی ایران را حمل می كردند با فریادهای مرگ بر آمریكا و مرگ بر اسرائیل انزجار و بیزاری خود را از دشمنان نظام اسلامی و ملت ایران اعلام كردند.
آتش زدن نمادهای شیطان بزرگ توسط دانش آموزان و استقبال گرم آنها از ایستگاه های نقاشی كه توسط شهرداری اردبیل در مسیر های راهپیمایی ایجاد شده بود از نكات قابل توجه این راهپیمایی بود.
نظیر این راهپیمایی در شهرهای مشگین شهر ، خلخال ، گیوی ، پارس آباد ، بیله سوار ، گرمی ، نیر ، نمین و سرعین و بخش های استان نیز برگزار شد.

** اراك
اجتماع استكبارستیزی 13 آبان روز پنجشنبه همزمان با نقاط مختلف كشور در 50 نقطه استان مركزی برگزار شد.
به گزارش خبرنگاران ایرنا، هزاران نفر از اقشار مختلف مردم شهرها و نقاط مختلف استان مركزی امروز همزمان با سراسر كشور، با حضور در اجتماع های استكبارستیزی با سردادن شعارهای انقلابی انزجار خود را از سیاست های زیاده خواهانه و استكباری آمریكا و رژیم نامشروع اسرائیل اعلام كردند.
مرگ بر اسرائیل، عزت و اقتدار ما در این است، مبارزه با شیطان لعین است، ملت قهرمان دشمن شكن، پرپاست با شكست دشمن، ملت ما با عزم و اراده، درخط رهبر است ،آماده، هیهات من الذله، مرگ بر آمریكا و گفته چنین رهبر بیدار ما، هیچ اعتمادی نیست بر آمریكا از جمله شعارهایی بود كه در این آیین سرداده شد.
1200 / تنظیم كننده و انتشار دهنده: علی شریفی