تهران - ايرنا - جانشين پليس آگاهي نيروي انتظامي بر ضرورت اشراف اطلاعاتي افسران رابط ناجا در كشورهاي خارجي در راستاي ارتقاي ماموريت هاي اين پليس تاكيد كرد.

به گزارش روز پنجشنبه ايرنا از پايگاه خبري پليس، سردار مسعود منفرد در نشستي با افسران رابط نيروي انتظامي در كشورهاي خارجي، ضمن تشريح خلاصه اي از ماموريت هاي اين پليس، گفت: تلاش براي استرداد متهمان و شناسايي افراد تحت تعقيب در كشورهاي حوزه ماموريتي از وظايف اين افسران است.
منفرد اظهار كرد: اقدامات موثر افسران رابط نيروي انتظامي در خارج كشور، مي تواند در انجام سريع و به موقع ماموريت پليس آگاهي و نيز رسيدن به اهداف اين پليس موثر باشد.
وي به انتظارات پليس آگاهي ناجا از افسران رابط در كشورهاي همسايه در خصوص ارتقاي توان علمي - حرفه اي و سرعت كشف جرايم سازمان يافته تاكيد كرد و افزود: براي رسيدن به كشف از توان اطلاعاتي، علمي و تخصصي ويژه اي بايد استفاده كرد كه شما افسران كارآزموده مي توانيد در اين بخش كمك شاياني كنيد.
منفرد همچنين به جمع آوري اطلاعات و اخبار متهماني كه به هر دليلي به كشورهاي عربي و نيز پاكستان و افغانستان فرار مي كنند و نيز توقعات پليس آگاهي ناجا از رابطان خود در اين كشورها اشاره كرد.
اين مقام انتظامي، گفت: قاچاق كالا كه از سوي افرادي در كشورها به صورت سازمان يافته انجام مي شود و نيز پيگيري خودروهاي سرقتي از موضوعات مهمي است كه بايد مد نظر قرار گيرد.
جانشين پليس آگاهي ناجا تصريح كرد: از جمله مشكلات ما، شناسايي افرادي است كه از داخل كشور، اجناسي را به مقصد كشورهاي همسايه نظير عراق، افغانستان و پاكستان بارگيري و به كشور مقصد ترانزيت مي كنند اما به دليل نزديكي راه و مسير، دوباره همان كالا به روش هاي مختلف، وارد كشور مي شود.
سردار منفرد افزود: استرداد متهمان، اطلاعات و شناسايي افراد تحت تعقيب، كشف خودروهاي گرانقيمت سرقتي براي جابجايي موادمخدر و موضوعات ريز و درشتي كه به پليس آگاهي ارتباط دارد، مواردي هستند كه نياز است تا بتوانيم از وجود شما ( افسران رابط با افسران رابط نيروي انتظامي در كشورهاي خارجي) به دليل اشرافيت اطلاعاتي در اين كشورها استفاده كنيم.
وي به موضوع آدم ربايي در سيستان و بلوچستان اشاره كرد و افزود: با توجه به اينكه اكثر جرايم در اين استان مسلحانه بوده و نيز سلاح هاي بسيار زيادي در برخي استان هاي مرزي كشور وجود دارد؛ شما با تسلط اطلاعاتي مي توانيد در اين زمينه كمك هاي موثري در جهت ارتقاء و پيشرفت ماموريت هاي ما داشته باشيد.
جانشين پليس آگاهي ناجا خطاب به افسران پليس رابط ناجا دركشورهاي خارجي، خاطرنشان كرد: موضوعات مورد انتظار ما از شما در حد توان، شرايط و موقعيت شما در آن كشورها است.
براساس اين گزارش، اين ديدار با حضور افسران رابط ناجا در كشورهاي روسيه، تركيه، عراق، افغانستان، پاكستان، چين و مالزي با هدف بررسي توانمندي آنان در آن كشور ها و تبادل نظر در خصوص انجام ماموريت هاي محوله درارتباط با حوزه ماموريتي پليس آگاهي صورت گرفت.
اجتمام**9132**1776
دريافت كننده: فرزانه سلامت بخش**انتشار دهنده:ليلاخطيب زاده