سمنان- ایرنا- مدیر كل ورزش و جوانان استان سمنان گفت: ورزش استان استعدادهای فراوانی در رشته های مختلف دارد كه برای حضور در عرصه ملی نیازمند حامی مالی برای تیم های ورزشی هستیم.

فرزاد فتاحی روز یكشنبه در گفت وگو با ایرنا، با اشاره به وجود استعداد های فراوان در بخش ورزش استان، از نبود حامی مالی به عنوان مشكل اصلی ورزش سمنان نام برد و گفت: هم اكنون بسیاری از استعداد های ورزشی در انتظار سرمایه گذار هستند.
فتاحی با بیان اینكه در زمان حاضر استان سمنان در برخی از رشته ها در كشور دارای رتبه های برتر است و چندین ورزشكار را به تیم های ملی اعزام كرده است، بیان كرد: آنچه كه هم اكنون برای ورزش استان عذاب آور است این است كه با وجود استعدادهای فراوان، ورزشكاران و تیم های ورزشی كمتر در سطح های برتر كشور حضور دارند و این دست مشكلات باعث شده این ورزشكاران ناشناخته بمانند.
وی اضافه كرد: توسعه امكانات ورزش در همه شهرستانها و روستاها در چند سال اخیر افزایش یافته و آنچه هم اكنون ورزش استان سمنان به آن نیازمند است ورود بخش خصوصی به فعالیت های حمایتی از ورزش استان برای ورود به عرصه های بزرگ كشوری و بین المللی است.
مدیر كل ورزش و جوانان استان سمنان تاكید كرد: بدون شك حضور دستگاه‌های اجرایی كه طبق قانون می توانند یك درصد اعتبارات خود را در ورزش صرف كنند، می تواند نقش كلیدی در توسعه ورزش استان در سطح ملی داشته باشد.
مدیر كل ورزش و جوانان استان سمنان با اشاره به دستاورد دولت تدبیر و امید در حوزه ورزش در این استان، افزود: در 2 سال اخیر تعداد 18 طرح ورزشی استان به بهره برداری رسید.
فتاحی افزود: سالن ورزشی روستای اعلا، باستانی سمنان، كورت اسكواش، سالن ورزشی مومن آباد، سالن ورزشی مغان، روشنایی زمین چمن تختی گرمسار، تكمیل سالن ورزشی ری آباد و تكمیل سالن ورزشی زمان آباد، بخشی از این طرح ها بوده است.
وی ادامه داد: تكمیل زمین چمن مصنوعی ایوانكی، تكمیل سالن ورزشی مرحوم طالشی، سالن ورزشی آرادان، زمین چمن مصنوعی هاكی مهدی شهر، سالن بدمینتون شاهرود، استخر سرپوشیده بسطام و سالن ورزشی روستای سطوه، از جمله این طرح ها بوده است.
وی از افتتاح و بهره برداری از سه طرح ورزشی در سال 95 خبر داد و گفت: این طرح ها نیز شامل سالن ورزشی سقف كوتاه كشتی سرخه، سالن خانه كشتی فولاد محله مهدی شهر و ورزشگاه 15 هزار نفری ولایت سمنان است.
مدیر كل ورزش و جوانان استان سمنان اضافه كرد: این تعداد طرح با اعتبای بالغ بر 440 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی، استانی و سایر افتتاح شده است.
استان سمنان بیش از 40 هزار ورزشكار سازمان یافته در رشته های مختلف دارد.
7470/6103
خبرنگار: علیرضا عربی ** انتشاردهنده: مصطفی دهقان