زاهدان - ایرنا - مدیر كل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان گفت: مجتمع پتروشیمی مكران چابهار با 12 تا 16 میلیارد دلار سرمایه گذاری در مدت هشت سال ساخته خواهد شد.

ماندانا زنگنه روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طرح توسعه شهرك پتروشیمی مكران از جمله طرح هایی است كه در نشست هیات دولت در مركز سیستان و بلوچستان و انتخاب منطقه چابهار به عنوان هاب سوم پتروشیمی كشور به منظور تحقق بخشی از هدف های كلان توسعه كشور در زمینه صنایع نفت و گاز با مشاركت بخش خصوصی شكل گرفت.
وی ادامه داد: با توجه به اینكه استقرار صنایع پتروشیمی در محدوده منطقه آزاد چابهار در جنوب سیستان و بلوچستان تاثیر بسزایی در اشتغالزایی و اقتصاد منطقه و پیرامون آن در پی خواهد داشت مقرر شد با برنامه ریزی صحیح، توسعه در این منطقه همگام با اهداف توسعه پایدار و ملاحظات زیست محیطی استوار شود.
وی تصریح كرد: اوره آمونیاك، متانول، متانول آمونیاك، انواع پلی اتیلن، آروماتیك، MEG ، MTP و كریستال ملامین از جمله تولیدات مجتمع پتروشیمی مكران چابهار است.
مدیر كل جذب و حمایت از سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان افزود: شركت توسعه نگین مكران هم اینك در حال اجرای زیر ساخت ها و انجام عملیات آماده سازی شهرك پتروشیمی است و مقرر شده در یك برنامه زمانی حدود هشت سال 12 تا 16 میلیون دلار در این طرح سرمایه گذاری كند.
زنگنه گفت: در آخرین بررسی های صورت گرفته در این طرح بعد از اخذ مجوزهای لازم، مسیر انتقال آب آن در كارگروه مدیریت یكپارچه سواحل استان مورد تصویب قرار گرفت.
7316 **3042 خبرنگار: عصمت جهانی **انتشار دهنده: محدثه حیدری گرجی
اخبار لحظه به لحظه را در كانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال كنید. @irnazahedan