تهران-ایرنا- وزیر آموزش و پرورش به مناسبت درگذشت توران میرهادی، در پیام تسلیتی گفت: بدون تردید آثار و خدمات ارزشمند این بانوی فرهیخته و فرهنگ دوست، در میان نسل های آینده كشور ماندگار خواهد بود.

به گزارش روز چهارشنبه گروه فرهنگی ایرنا از مركزاطلاع رسانی وروابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، فخرالدین احمدی دانش آشتیانی در این پیام اظهار كرد: درگذشت تاثرانگیز پیشكسوت ادبیات كودك و نوجوان، «توران میرهادی» شخصیت برجسته فرهنگی، نویسنده توانا و استاد نامی كودكان كه بیش از 60 سال از عمر با بركت خود را در راه اعتلای ادبیات و تعالی آموزش وپرورش صرف كرد، را به خانواده معزا و فرهنگ دوستان و فعالان ادبیات كودكان ونوجوانان تسلیت وتعزیت عرض می كنم.
وی در این پیام یادآورشد: از درگاه خداوند غفار، برای آن فقیده‌ سعیده،‌ غفران الهی و برای بازماندگان معزز، صبر و شكیبایی مسئلت دارم.
توران میرهادی مادر آموزش و ادبیات كودك ایران بعد از ظهر سه شنبه - هجدهم آبان ماه - در سن 89 سالگی درگذشت.
مرحومه میرهادی از 28 شهریور ماه در پی سكته مغزی در بیمارستان بستری بود.
وی استاد ادبیات كودكان، نویسنده و متخصص آموزش و پرورش و یكی از شخصیت های برجسته فرهنگی كشور بود كه بیش از 60 سال در گستره آموزش و پرورش، فرهنگ كودكی و ادبیات كودكان كوشید و به مدت 25 سال مجتمع آموزشی تجربی فرهاد یا مدرسه فرهاد را از سال 1334 تا 1359 اداره كرد.
همچنین او یكی از بنیانگذاران شورای كتاب كودك بود و از سال 1358 سرپرستی تدوین و تالیف 16جلد «فرهنگنامه كودكان و نوجوانان» را برعهده داشت.
فراهنگ**1883**1027**دریافت كننده:‌ مریم جلوداران **‌انتشار دهنده: محمدجواددهقانی