تهران - ايرنا - كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان با انتشار پيام، از توران ميرهادي به عنوان آموزگار تلاش براي تبديل موفقيت فردي به موفقيت جمعي نام برد و درگذشت اين بانوي فرهيخته را تسليت گفت.

به گزارش ايرنا از كانون پرورش فكري، در اين پيام تسليت كه روز چهارشنبه انتشار يافته، آمده است: درگذشت بانوي فرهيخته توران ميرهادي، استاد برجسته‌ ادبيات كودك و پايه‌گذار فعاليت‌ها و تشكل‌هاي فرهنگي ارزنده در حوزه كودك و نوجوان، فعالان و دوستداران ادبيات كودك را اندوهگين و سوگوار كرد.
«نام ميرهادي با مطالعه، پژوهش، سخت‌كوشي، نوآوري و فعاليت گروهي و راه‌اندازي نهادها و تشكل‌هاي مردم‌نهاد در حوزه‌ فرهنگ و ادبيات كودك پيوندي ناگسستني يافته و نام و ياد نيك وي، بويژه در ميان اهالي فرهنگ اين سرزمين، ماندگار خواهد بود.»
در اين پيام با بيان اينكه توران ميرهادي آموزگار تلاش براي تبديل موفقيت فردي به موفقيت جمعي بود، تاكيد شده است: اين بانوي پيشكسوت در بيش از شش دهه تلاش فعاليت‌ فرهنگي، نهال‌هاي علمي و هنري فراواني در سرزمين ادب و هنر نشانده كه تا ساليان سال ثمر خواهند داد و نسل‌هاي گوناگون از حاصل اين همه‌ كوشش متكي بر پايه‌هاي دانش و انديشه برخوردار خواهند بود.
كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان در ادامه، درگذشت توران ميرهادي را به خانواده‌ و همكاران و همراهان فرهنگي و فرهيخته‌ وي و به عموم فعالان ادبيات كودك تسليت گفته و از درگاه خداوند مهربان براي او رحمت و غفران بيكران و براي بازماندگان داغدار، صبر و شكيبايي آرزو كرده است.
توران ميرهادي مادر آموزش و ادبيات كودك ايران روز گذشته(18 آبان ماه) در سن 89 سالگي درگذشت.
مرحومه ميرهادي از 28 شهريور ماه در پي سكته مغزي در بيمارستان بستري بود.
وي استاد ادبيات كودكان، نويسنده و متخصص آموزش و پرورش و يكي از شخصيت هاي برجسته فرهنگي كشور بود كه بيش از 60 سال در گستره آموزش و پرورش، فرهنگ كودكي و ادبيات كودكان كوشيد و به مدت 25 سال مجتمع آموزشي تجربي فرهاد يا مدرسه فرهاد را از سال 1334 تا 1359 اداره كرد.
همچنين او يكي از بنيانگذاران شوراي كتاب كودك بود و از سال 1358 سرپرستي تدوين و تاليف 16جلد «فرهنگنامه كودكان و نوجوانان» را برعهده داشت.
فراهنگ ** 1883 ** 1071 ** دريافت كننده: مريم جلوداران ** انتشار دهنده: اميد غياثوند