ایلام - ایرنا - فرمانده قرارگاه اربعین ناجا گفت: در یك هفته اخیر نزدیك به یك میلیون و 70 هزار زائر از طریق مرزهای سه گانه مهران، شلمچه و چذابه برای شركت در آیین بزرگ اربعین حسینی وارد خاك عراق شده اند.

به گزارش ایرنا، سردار محسن فتحی زاده روز یكشنبه در گفت و گویی خبری با اشاره به رشد 105 درصدی غیرقابل پیش بینی حجم سفرها در مرزهای سه گانه نسبت به مدت مشابه سال قبل اظهار كرد: تلاش می كنیم بدون هیچ گونه مشكلی فرآیند سفر زائران را مدیریت كنیم تا زائران با سهولت كامل وارد عراق شوند.
وی با اشاره به آمار تردد زائران در اینم مرزها افزود: بر اساس گزارش های دریافتی تا روز گذشته 41 درصد ترددها از مرز بین المللی مهران به كشور عراق انجام شده است.
سردار فتحی زاده اضافه كرد: تنها روز گذشته بیش از 200 هزار زائر از طریق مرزهای سه گانه وارد خاك عراق شدند كه از این میزان 96 هزار نفر از طریق مرز مهران تردد داشتند.
وی یادآور شد: تامین امنیت و نظم به ویژه در مسیرهای تردد كاروان های زیارتی و زائران به سمت كشور عراق اولویت اصلی ناجا است برای تحقق این موضوع از تمام توان خود استفاده می كند.
فرمانده قرارگاه اربعین ناجا، مرز مهران را یكی از پایانه های مهم در این ایام دانست و تاكید كرد: با توجه به اینكه زائران زیادی از طریق مرز مهران تردد می كنند اما روند تردد در این مرز خوب است.
سردار فتحی زاده با بیان اینكه خروج زائران بدون ویزا به هیچ وجه امكان پذیر نیست، از زائران اربعین حسینی خواست به شایعات توجه نكرده و بدون گذرنامه و ویزای معتبر عراق به مرزهای سه گانه مراجعه نكنند.
مرز بین المللی مهران امن ترین و نزدیكترین مرز زمینی كشور است كه در 95 كیلومتری جنوب غربی شهر ایلام واقع شده و كانون اصلی تردد زوار عتبات عالیات است .
سال گذشته بیش از یك میلیون و 500 هزار نفر برای شركت در آیین عظیم كنگره اربعین از این مرز عبور كردند كه پیش بینی می شود امسال بیش از 2 میلیون نفر برای شركت در مراسم اربعین حسینی از این مرز عبور كنند.
دریافت كننده: فرهاد فرامرزی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
3032/9002