ایلام - ایرنا - رئیس پلیس راه استان ایلام گفت: ترافیك در همه جاده های استان ایلام به طرف شهر و پایانه مرزی مهران نیمه سنگین اما روان گزارش شده است.

سرهنگ محسن ناصری روز دوشنبه درگفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار كرد: هم اكنون به علت حجم بالای تردد خودروها در مسیرهای منتهی به مهران رفت و آمد به آهستگی صورت می گیرد.
وی افزود: شب گذشته به علت اینكه ورودی تونل راه كربلا گنجایش و ظرفیت حجم بالای خودروها را نداشت در این محدوده انسداد ترافیكی داشتیم كه برای رفع مشكل خودروها به مسیر جایگزین سرابله - آسمان آباد - قلاجه - چارمله - ایوان - ایلام - مهران هدایت شدند.
سرهنگ ناصری یادآور شد: از شب گذشته تاكنون هیچ تصادف یا حادثه رانندگی منجر به فوت یا جرح در راه های ارتباطی استان رخ نداده است ولی رانندگان باید همكاری لازم با ماموران پلیس راه داشته باشند.
وی به رانندگان توصیه كرد به علت اینكه راه های استان ایلام كوهستانی و پر پیچ و خم است باید با احتیاط و صبر و حوصله و بدون تخطی از قانون در این جاده ها رانندگی كنند.
رئیس پلیس راه استان ایلام اضافه كرد: با توجه به اینكه رانندگان وسایل نقلیه مسافت های طولانی را برای رسیدن به ایلام طی كرده اند هنگام رسیدن به ایلام یك روز كامل را استراحت و سپس به سمت مرز مهران حركت كنند.
سرهنگ ناصری افزود: هم اكنون در مسیر ایلام - مهران در محدوده تونل راه كربلا ترافیك نیمه سنگین داریم ضمن اینكه جاده حمیل - سرابله - ایلام نیز دارای بار ترافیكی زیاد است ولی انسداد راه نداریم.
وی از رانندگان وسایل نقلیه كه قصد عزیمت به استان ایلام از مسیر استان كرمانشاه را دارند خواست با توجه به حجم بالای ترددها در مسیر حمیل - ایلام از مسیر اسلام آباد - قلاجه - ایوان - ایلام كه بار ترافیكی كمتری دارد، تردد كنند.
به گزارش ایرنا، مرز بین المللی مهران در 95 كیلومتری جنوب غربی ایلام مهمترین كانون تردد زائران اربعین حسینی به عتبات عالیات است.
پیش بینی می شود در ایام منتهی به اربعین حسینی امسال بیش از 2 میلیون زائر از طریق مرزهای كشورمان با عراق تردد كنند.
مسئولان سازمان حج و زیارت اعلام كردند، تاكنون بیش از یك میلیون و 700 هزار نفر از طریق سامانه سماح برای دریافت ویزای عراق ثبت نام كرده اند.
مرز بین المللی مهران در فاصله 95 كیلومتری مركز ایلام واقع است.
خبرنگار: زهرا موسوی ** انتشار دهنده: نوشین مطلبی خواه
7172/1352