تهران- ایرنا- مدیر فروش شركت كوریس بایو كانسپت* بلژیك گفت: در گام نخست همكاری با ایران فروش محصول و برقراری همكاری های تحقیقاتی لابراتواری با شركت های دارویی و مركزهای تحقیقاتی ایران را دنبال می كنیم.

«ژان-ماری هورنائرت»** كه این ماه برای شركت در همایش تجاری ایران و بلژیك و مذاكرات تجاری (B2B) به تهران سفر كرد، به خبرنگار ایرنا افزود: بازار 80 میلیونی ایران كه بتازگی پس از اجرای برنامه جامع اقدام مشترك (برجام) امكان دسترس به آن فراهم شده است، قابل چشمپوشی نیست و ما نیز در چارچوب همكاری های مبتنی بر اعتماد و حسن نیت، به دنبال روابط تجاری بلندمدت با ایران هستیم.
مدیر فروش شركت كوریس بایو كانسپت در مورد چالش های احتمالی در همكاری با ایران اضافه كرد: مشكل خاصی وجود ندارد و ما فقط باید مراقب رعایت قوانین باشیم.
وی ادامه داد: این شركت متخصص توسعه و ساخت تست های تشخیص سریع عوامل بیماریزاست و درباره توسعه تجاری تست های تشخیص سریع مقاومت در برابر آنتی بیوتیك ها نیز تحقیق می كند كه مشكل امروز همه كشورهای جهان است.
به گفته هورنائرت، شركت كوریس بایوكانسپت كه فقط 10 سال از تاسیس آن می گذرد، پیش از تحریم ها با ایران همكاری تجاری نداشت اما اینك می خواهد افزون بر معرفی و فروش محصولات خود، با بخش های تحقیقات دارویی ایران برای معرفی محصولات جدیدتر به بازار همكاری تحقیقاتی برقرار كند.
به گزارش ایرنا، همایش تجاری ایران و بلژیك نهم آبان ماه با حضور 140 شركت بلژیكی در تهران برگزار شد.
قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت جمهوری اسلامی ایران در این همایش گفت: حجم مبادلات تجاری ایران و بلژیك سالیانه 300 میلیون تا 400 میلیون دلار است و باید تلاش كنیم با توسعه همكاری های تجاری میان شركت های دو كشور، این حجم به بیش از یك میلیارد دلار برسد.
به گفته «مجتبی خسروتاج»، پیش از آغاز تحریم ها حجم مبادلات تجاری دو كشور سالیانه بیش از یك میلیارد دلار بود و با لغو تحریم ها زمینه های مناسبی برای توسعه تجارت میان شركت های دو كشور فراهم آمده است.
شامگاه بیست و ششم دی ماه 1394 با انتشار گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره انجام تعهدات هسته ای ایران در برنامه جامع اقدام مشترك (برجام)، اجرای تعهدات طرف مقابل (گروه 1+5) یعنی روند لغو تحریم های هسته ای غرب علیه تهران آغاز شد.
به گزارش ایرنا، كارشناسان در توضیح علل مقاومت به آنتی بیوتیك ها در كشور می گویند، استفاده بیش از اندازه یا نادرست از آنتی بیوتیك در انسان و حیوان باكتری های مفید را از بین می برد و جذب ویتامین ها را مختل می كند.
همچنین فقدان تست های تشخیصی سریع و دقیق كه بتواند عفونت ویروسی را از باكتریایی متمایز كند از عوامل موثر در ایجاد مقاومت به آنتی بیوتیك هاست.
در ایران 49 درصد نسخه ها دارای یك آنتی بیوتیك است.
.............................
*Coris BioConcept
**Jean-Marie Hoornaert
اقتصام**1063**1961** مصاحبه كننده: رفعت كرمی مهر** انتشاردهنده: مریم مسعود