دزفول - ايرنا - سرپرست اداره كتابخانه هاي عمومي دزفول گفت: شهرستان دزفول نيازمند احداث 25 كتابخانه در مناطق روستايي و حاشيه اي است.

رضا جوروند روز دوشنبه به ايرنا افزود:هم اكنون 28 كتابخانه در سطح شهرستان دزفول فعال است كه از اين تعداد 10 كتابخانه مشاركتي و 18 كتابخانه نهادي است.
وي گفت: همچنين چهار كتابخانه در مناطق روستايي دزفول وجود دارد كه ساختمان يكي از آنها - كتابخانه بنوت بالا - از سوي يك نيكوكار به نهاد كتابخانه ها واگذار شده و در حال تعمير و تجهيز آن هستيم.
سرپرست اداره كتابخانه هاي عمومي شهرستان دزفول با اشاره به اينكه كتابخانه روستاي بنوت بالا تا پايان امسال تعمير و تجهيز خواهد شد افزود: براي تعمير و تجهيز اين كتابخانه 500 ميليون ريال نياز است كه 100 ميليون ريال آن توسط نيكوكاران تامين شده است.
وي با اشاره به كمبود كتابخانه در مناطق روستايي و حاشيه اي دزفول گفت:راه اندازي 2 كتابخانه سيار در بخش هاي چغاميش و سردشت و شهيون دزفول نيز از ضروريات است كه اميدواريم با تامين اعتبار، راه اندازي و در اختيار شهروندان قرار گيرند.
جوروند با اشاره به اينكه هم اكنون هيچ كتابخانه سياري در سطح اين شهرستان راه اندازي نشده اظهاركرد: در تلاش هستيم با امضاي تفاهم نامه اي با سازمان اتوبوسراني يكي از اتوبوس هاي اين سازمان را به كتابخانه سيار اختصاص و تجهيز كنيم.
شهرستان دزفول 28 كتابخانه عمومي با بيش از 10 هزار عضو دارد.
بيش از 100 هزار جلد كتاب در كتابخانه هاي دزفول موجود است.
24 آبان در تقويم رسمي كشورمان به نام روز كتاب، كتابخواني و كتابدار نامگذاري شده است.
7278 / 6037
خبرنگار: رقيه كردي ** انتشار دهنده: عبدالحميد راجي