اروميه - ايرنا - دومين نمايشگاه نقاشي هاي كوچك با شعار ' آثاري كه ارزش آنها را ابعادشان تعيين نمي كنند' با حضور هنرمندان و جمعي از مسئولان فرهنگي و هنري آذربايجان غربي در نگارخانه حوزه هنري استان در اروميه افتتاح شد.

به گزارش ايرنا، در اين نمايشگاه 163 اثر نقاشي از هنرمندان استان هاي سيستان و بلوچستان، البرز، تهران، زنجان، آذربايجان شرقي، كرمان، يزد و آذربايجان غربي در ابعاد حداكثر 35 سانتيمتر به نمايش درآمده است.
اين آثار از ميان 451 اثر رسيده به دبير خانه نمايشگاه انتخاب شده است.
دومين نمايشگاه نقاشي هاي كوچك تا ششم آذرماه امسال جهت بازديد و خريد آثار توسط علاقه مندان داير است.
همچنين همزمان با افتتاح دومين نمايشگاه نقاشيهاي كوچك، كارگاه هنري نگاهي به نقاشي معاصر با حضور محمد فتحي يكي از اساتيد و پژوهشگران عرصه نقاشي آذربايجان غربي برگزار شد.
تاثير بازارهاي فروش آثار هنري بر توليد و خلق آثار نقاشي ، دسته بندي هنرمندان نوگرا در توليد آثار هنري ( نقاشي ) ، معرفي بازارهاي معروف هنري در جهان و تاريخچه اي از عرضه و فروش آثار نقاشي در ايران ، موضوع هايي بودند كه در اين كارگاه ارائه و مورد بررسي قرار گرفتند.
همچنين عوامل تاثير گذار در فروش آثار هنري، و ارائه آمارهايي از داد و ستد اين آثار در مراكز عمده فروش در ايران و جهان از ديگر موضوع هاي مطرح شده در كارگاه هنري نگاهي به نقاشي معاصر بود.
به گزارش ايرنا، نخستين دوره نمايشگاه نقاشي هاي كوچك آبان ماه سال گذشته در نگارخانه حوزه هنري آذربايجان غربي برگزار شده بود.
نگارخانه حوزه هنري آذربايجان غربي سالانه ميزبان دهها نمايشگاه شهري، استاني، ملي و بين المللي است.
اين نگارخانه يكي از سه نگارخانه شهر اروميه به شمار مي رود.
* مهمترين اخبار ايرناي كشور و آذربايجان غربي را به صورت لحظه به لحظه از كانال خبري تلگرام اين رسانه به آدرس irnaoromiye@ دريافت كنيد.
8137/2093**خبرنگار: سيده فاطمه سجادي**انتشاردهنده: صابر چهرقاني