ايرنا- كرمان- دايره المعارف 10 هزار سال پزشكي در پنج قاره جهان همزمان با هفته كتاب و در حاشيه پانزدهمين نمايشگاه كتاب استان كرمان رونمايي شد.

به گزارش ايرنا دكتر «حسين تجدد» اين دايره المعارف هشت جلدي را ظرف مدت 15 سال به پايان رساند.
آيين رونمايي از اين مجموعه شامگاه جمعه با حضور مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان، مدير مركز كرمان شناسي، خانواده مرحوم حسين تجدد، جمعي از مسؤولان و دانشگاهيان در محل مجتمع نمايشگاهي جنوبشرق كرمان برگزار شد.
دكتر حسين تجدد متولد 1307 در رفسنجان، پزشك و نويسنده بود و تأليف 24 عنوان كتاب و دايره المعارف را در كارنامه علمي خود دارد.
وي، خير دانشگاه ساز و باني نخستين دانشكده ايران شناسي كشور در دانشگاه وليعصر (عج) رفسنجان است كه 14 مهر امسال در سن 88 سالگي درگذشت.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان كرمان در اين آيين گفت: يكي از وظايف ما در حوزه فرهنگ، تجليل از بزرگان فرهنگ است و معرفي اين افراد به ارتقاي سطح بينش و آگاهي مردم كمك مي كند كه چه بزرگواراني در اين سرزمين مي زيستند.
محمدرضا عليزاده افزود: همت و پشتكار، نگاه و ديدگاه در حوزه هاي مختلف پزشكي، تاريخ و باستان شناسي، مهمترين ويژگي مرحوم دكتر تجدد است كه از جايگاه والا و با ارزش ايشان نشأت مي گيرد.
وي با بيان اينكه مرحوم تجدد به وطن، كشور و شهر خود عشق و علاقه داشت، تصريح كرد: شهرستان رفسنجان سرشار از شخصيت هايي سياسي، فرهنگي و اجتماعي است و بايد اين شخصيت ها به جامعه معرفي شوند و وظيفه سنگين همه ماست كه در اين راستا تلاش كنيم.
مدير مركز كرمان شناسي نيز گفت: دكتر حسين تجدد دلبستگي خاصي داشت تا آثارش كه در ارتباط با كرمان است از طريق مركز كرمان شناسي به چاپ برسد.
محمدعلي گلاب زاده افزود: وي در عرصه اشاعه فرهنگ و گسترش دانش اين مرز و بوم تلاش فراواني داشت و سراسر زندگي اين شخص به دانش و پويايي گذشت.
وي بيان كرد: تجدد، تمام مسير عمر خود را به خدمت در عرصه پزشكي در بم، كرمان و رفسنجان به بيماران گذراند و بخشي از تأليفات وي در مركز كرمان شناسي به چاپ رسيده و موجود است.
همچنين در اين آيين از 'دايره المعارف تاريخ دندانپزشكي جهان' و كتاب 'فراز و فرودهاي انقلاب مشروطيت و ساير جنبش ها و قيام ها' از حسين تجدد رونمايي شد.
پانزدهمين نمايشگاه كتاب كرمان كه 24 آبان گشايش يافت تا فردا 29 آبان در مجتمع نمايشگاهي جنوبشرق كرمان برپاست.
شبد**7437**3028**1504**خبرنگار: داود رجبي بهجت** انتشار دهندگان: رسول محمدحسني** علي پاينده