اربيل – ايرنا- فرماندهان عراقي در حالي خبر از كنترل بخش هاي ديگري از محله هاي موصل را مي دهند كه ابوبكر البغدادي رهبر گروه تروريستي و تكفيري داعش به نيروهايش دستور داده تا مخالفان داعش را در اين شهر به قتل برسانند.

«سامي العازري» يكي از فرماندهان ارشد نيروهاي ضد ترور عراق روز شنبه در يك كنفرانس خبري در خصوص پيشروي نيروهاي عراقي در موصل گفت: محله هاي تحرير، محاربين، معلمين و علما روز شنبه آزاد شد.
اين فرمانده عراقي محله هاي آزاد شده را در شرق موصل اعلام كرد و افزود: شكست هاي متعدد داعش اين امكان را به نيروهاي عراقي مي دهد كه به زودي خود را به مركز شهر موصل برسانند.
مشاهدات عيني اصحاب رسانه از موصل حاكي است كه نيروهاي ارتش عراق به منظور كاهش تلفات نيروهاي غيرنظامي شب قبل از عمليات عليه داعش با صدور بيانيه هايي از مردم محله هاي مختلف در اين شهر مي خواهد كه منطقه را قبل از آغاز درگيري ها ترك كرده يا از خانه هاي خود بيرون نيايند.
ارتش عراق پس از آزادسازي محله هاي مورد اشاره در آستانه ورود به محله «زهور» در موصل قرار دارد و به گفته فرماندهان عراقي به زودي اين محله نيز از شر تروريستهاي تكفيري پاكسازي خواهد شد.
ابوبكر البغدادي همزمان با پيشروي نيروهاي ارتش عراق با صدور دستوري از نيروهاي خود خواست هر كس را كه در موصل در مقابل نيروهايش قرار گيرد، مورد هدف قرار دهند.
«سعيد مموزيني» يكي از مسئولان حزب دمكرات كردستان عراق در موصل با اعلام اين مطلب به خبرنگار ايرنا در اربيل گفت، ابوبكر بغدادي دستور صريح داده است هر كسي كه با داعش مخالفت كند، بايد كشته شود.
وي همچنين در خصوص فرار شماري از رهبران اين گروه تروريستي و تكفيري گفت:«خلف نزار حديدي» رئيس پليس داعش در موصل به مقصد نامعلومي فرار كرده و همزمان يكي از رهبران اين گروهك به نام «فارس نايف محمد» به سمت سوريه متواري شده است.
به گزارش ايرنا، در دو روز گذشته آلودگي هوا و وجود ريزگردها در آسمان موصل و باريكي كوچه اين شهر كه موجب عدم امكان ورود تانكها به اين محله ها مي شود، مانع پيشروي ها و كندي حركت نيروهاي ارتش شده است.
براساس گزارش منابع نظامي در موصل، نيروهاي داعش با استقرار در مساجد و مراكز مذهبي در تلاش براي جلوگيري از پيشروي نيروهاي عراقي هستند چون مي دانند اين نيروها به سوي مساجد تيراندازي نمي كنند.
سعيد مموزيني تاكيد كرد، ارتش عراق توانسته ضربات كاري به داعش بزند و اين گروه تروريستي در سراشيبي سقوط قرار گرفته است.
خاورم*1*351**1708 *شبس*1613*تنظيم كننده: عليرضا ارشادي*انتشار دهنده: عبدالله غفاري