تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۷

مادريد- ايرنا- زمين لرزه شديدي با قدرت 6.4 درجه در امواج دروني زمين (ريشتر) ساعتي پيش بخش هايي‌ از غرب آرژانتين را لرزاند.

به گزارش ايرنا به نقل از خبرگزاري اروپاپرس، مركز زمين شناسي‌ آمريكا در اين باره گزارش داد كه اين زلزله صبح دوشنبه به وقت محلي در استان سن خوان، در حدود 10 كيلومتري شهر ويا باسيليو نيوس و در ژرفاي 115.8 كيلومتري زمين به وقوع پيوسته است.
اين زمين لرزه همچنين بخش هاي وسيعي از منطقه مركزي آرژنتين را نيز لرزاند؛ تاكنون گزارشي از تلفات احتمالي ناشي از آن منتشر نشده است.
مقامات آرژانتين اعلام كرده اند كه تلفن هاي ثابت و همراه به مدت نيم ساعت در شهر سن خوان غير فعال بودند و برخي‌ صخره ها در تپه هاي اطراف ريزش كرده است.
اين زمين لرزه همچنين در شمال و مركز شيلي احساس شد اما دفتر ملي‌ فوريت هاي اين كشور، شرايط لازم براي اعلام هشدار سونامي ناشي از وقوع اين زلزله در سواحل شيلي را رد كرد.
اين در حالي‌ است كه روز يكشنبه هفته گذشته نيز زمين لرزه ديگري با قدرت 6.2 در مقياس ريشتر، بخش هاي شمال غربي آرژانتين را لرزانده بود. آن زلزله در عمق 100 كيلومتري زمين و در فاصله حدود 16 مايلي شهر شيلسيتو در استان لاريوخا كه همجوار با استان سن خوان است، رخ داده بود.
زمين لرزه شديد هفته گذشته كه در نزديك مرز شيلي اتفاق افتاد، در پي زلزله 6.4 ريشتري ماه جاري (نوامبر) در مركز شيلي رخ داد. بر اثر وقوع آن، ساختمان ها در سانتياگو پايتخت شيلي به لرزه درآمده و موجب ترس و وحشت در ميان ساكنان اين شهر شد كه تماس هاي تلفني سراسيمه آنان، اختلال در شبكه هاي تلفن همراه و ثابت را به همراه داشت.
شبد**اروپام**5*491**1504**انتشار دهنده: علي پاينده