سنندج- ايرنا- همزمان با چهارمين روز از هفته بسيج در آييني با حضور اهالي فرهنگ و جمعي از مديران محلي، از شاعران ارزشي بيجار كه داراي آثار گرانبهايي در حوزه انقلاب اسلامي بودند تجليل شد.

به گزارش ايرنا رئيس سازمان بسيج هنرمندان استان كردستان در اين آيين با تجليل از شاعران متعهد و انقلابي بيجار گفت: ديار گروس مهد فرهنگ، خواستگاه ارزش هاي انقلاب و ادبيات انقلاب اسلامي و ارزشي است.
علي داودنيا به تاثير برگزاري آيين ها و تجليل از خادمان عرصه هاي فرهنگ انقلاب اسلامي به منظور تبيين هر چه بيشتر بنيان هاي ديني و مذهبي درجامعه تاكيد كرد و گفت: اين كار موجب آشنايي بيشتر جوانان و نسل هاي بعدي به منظور قدم گذاشتن در اين راه خواهدشد.
او گفت: تاثير آثار گرانبهاي هنرمندان و شاعران بسيجي در عرصه هاي مختلف فرهنگي، اجتماعي و حتي سياسي غير قابل انكاراست.
وي از فعاليت چشمگير هنرمندان بسيجي و شاعران متعهد در جشنواره استاني خبرداد و عنوان نمود: اين سطح حضور خود موجب تعالي و رشد فرهنگ ناب اسلام عزيز وانقلاب اسلامي خواهد.
او با دعوت از هنرمندان، شاعران و همه كساني كه در اين عرصه مي توانند خدمتي به فرهنگ ديني و ارزشي انقلاب اسلامي داشته باشند، افزود: استقبال بسيار خوب از جشنواره بسيج هنرمندان در استان كردستان در سال گذشته نشانه مقبوليت اين خادمان و آثار ارزشمند آنان در ميان جامعه است.
ئيس سازمان بسيج هنرمندان كردستان تاكيد نمود: هنرمندان و شاعران متعهد بسيجي نقش راهبردي در تعالي سطح فرهنگ و هنر ديني و انقلابي با نگاه به مكتب علوي و عاشورايي در مقابله با هجمه‌هاي منحط غربي دارند.
داودنيا سپس به تشريح سياست ها و برنامه كاري سازمان بسيج هنرمندان استان كردستان پرداخت و گفت: معرفي و نهادينه كردن فرهنگ ايثار و شهادت و بها دادن به هنر انقلابي از مهمترين برنامه هاي اين سازمان است.
رئيس سازمان بسيج هنرمندان كردستان از تاثير قابل توجه زبان هنر به عنوان يكي از تاثير گذارترين ابزار براي انتقال مفاهيم ديني و ارزشي هاي فرهنگي به نسل جديد سخن گفت.
فرمانده بسيج ناحيه مقاومت بيجار نيز در حاشيه اين آيين به خبرنگار ايرنا گفت: در ايين تجليل امروز 6 تن از شاعران، هنرمندان مورد تقدير قرار گرقتند.
حسن عسكري افزود: در طول برنامه تجليل تعدادي از شاعران كرد ارزشي نيز به قرائت شعرهاي جديد خوش پرداختند كه بسيار مورد استقبال حاضران در سالن قرار گرفت.
در اين محفل ادبي شاعراني از شهرستان سنندج ،قروه و بيجار حضور داشتند و 6 نفر از شاعران تازه ترين اشعار خود را پيرامون انقلاب ،عاشورا و شهيد قرائت نمودند.
7350/1904
خبرنگار : سيد باقر سبحاني/** انتشار دهنده: مسعود احمدي