رسانه های آمریكایی روز پنجشنبه نوشتند: فیسبوك به مهمترین منبع دریافت خبر آمریكایی ها تبدیل شده و اكنون برای نخستین بار، درآمدهای تبلیغاتی اش هم از شبكه های تلویزیونی بیشتر شده است.
بر اساس آمار تارنمای 'اینفورمیشن'، اطلاعات رسمی نشان می دهد فیسبوك در سه ماهه های اول تا سوم امسال، 9 میلیارد و 100 میلیون دلار درآمد ناشی از درج آگهی های تبلیغاتی داشته است.
این رقم اگرچه بسیار كمتر از 21 میلیارد دلار درآمد گوگل از راه تبلیغات بوده، اما از درآمد شركت كامكست (مالك شبكه ان بی سی یونیورسال)، و بخش رسانه ای شركت دیزنی (مالك تلویزیون های ای بی سی و ای اس پی ان) بیشتر بوده است.
كامكست در بازه زمانی یادشده، 7.6 میلیارد دلار و دیزنی در همین بازه 6.7 میلیارد دلار، درآمد تبلیغاتی داشت.
اگرچه 'مارك زاكربرگ' بنیانگذار و مدیرعامل فیسبوك تاكید می كند كه شبكه اجتماعی او، یك شبكه خبری نیست، اما نظرسنجی اخیر موسسه 'پیو' نشان می دهد بیش از نیمی از آمریكاییان خبرهایشان را از شبكه های اجتماعی به دست می آورند و فیسبوك محبوبترین شبكه اجتماعی است.
'زاكربرگ' با ارائه طرحی 'هفت ماده ای' قول داده است كه برای مبارزه با انتشار خبرهای كذب در فیسبوك بكوشد.
اروپام**9163*1579
مترجم: زمان رضاخانی* انتشار دهنده : مرضیه فاتحی علیشاه
تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۵
تهران – ایرنا – فیسبوك با تبدیل شدن به منبع اصلی دریافت خبر برای آمریكایی ها، اكنون بیش از شبكه های تلویزیونی درآمد تبلیغاتی كسب می كند.