تبريز- ايرنا - استاندار آذربايجان شرقي با بيان اين كه فرهنگ بسيج، فرهنگ ايثار و اخلاص، خدمت به مردم و جان‌فشاني براي انقلاب است، گفت: بسيج ثابت كرده است كه هر جا انقلاب و نظام نياز داشته باشند در صحنه حاضر است.

اسماعيل جبارزاده روز جمعه در اجتماع بزرگ بسيجيان در تبريز به مناسبت سالروز تشكيل بسيج مستضعفين، اظهاركرد: خداي بزرگ را شاكريم كه بار ديگر توفيق عنايت كرد تا در چنين روزي گرد هم بياييم و اهميت بسيج و ضرورت تداوم راه آن را يادآوري كنيم.
وي با اشاره به رسالت‌هايي كه برعهده بسيج گذاشته شده است، گفت: بسيج در طول هشت سال دفاع مقدس با تدارك و آموزش نيروهاي مردمي در كنار ساير رزمندگان خوش درخشيد و رشادت، شهامت و از جان گذشتگي در راه دفاع از ميهن و انقلاب اسلامي را به نمايش گذاشت.
جبارزاده اضافه كرد: در سال‌هاي بعد از جنگ نيز بسيجيان در روزهاي سخت و حوادث غيرمترقبه به كمك مردم شتافته‌اند و بسيج همواره اولين نيرويي بوده است كه در صحنه خدمت به مردم حضور مي‌يابد.
استاندار آذربايجان شرقي با اشاره به خدمات بسيجيان در عرصه‌هاي مختلف سازندگي، عمراني، بهداشتي و درماني و كمك به محرومان و مستضعفان، گفت: بسيج ثابت كرده است كه هر جا انقلاب و نظام نياز داشته باشند وارد عمل شده و به عنوان نيروي مخلص در صحنه خدمت به مردم حاضر مي‌شود.
وي با بيان اين كه فرهنگ بسيج، فرهنگ ايثار و اخلاص، خدمت به مردم و جان‌فشاني براي انقلاب است، افزود: بسيج، الگوي مقاومت همه ملت‌هاي مظلوم و تنها راه غلبه بر دشمنان اسلام است و امروز شهداي مدافع حرم كه از خيل بسيجيان هستند در دفاع از مردم مظلوم عراق و سوريه در جبهه‌هاي جنگ حضور مي‌يابند.
جبارزاده با بيان اين كه رمز موفقيت و عامل ماندگاري بسيج، معنويت، تقوا و اخلاص بسيجيان است، افزود: اگر مي‌خواهيم ادامه‌دهنده راه مقدس شهدا باشيم بايد اين عامل را تقويت كرده و از خودسازي شروع كنيم؛ امروز بسيجيان بايد كم‌ ادعاترين، پاك‌ترين و فداكارترين انسان‌ها باشند و مردم بوي شهدا را از بسيجيان استشمام كنند.
استاندار آذربايجان شرقي حراست از سنگرهاي مساجد را از ديگر رسالت‌هاي بسيج عنوان كرد و گفت: مساجد، خاستگاه انقلابيون و بسيجيان بوده و امروز هم مساجد بايد پايگاه‌هاي بسيج و سنگرهاي مقاومت و تربيت نيروي انساني متعهد در راه دفاع از انقلاب باشد.
وي در بخش پاياني سخنان خود گفت: امروز گرد هم آمده‌ايم تا به نمايندگي از مردم غيور و عاشورايي آذربايجان، خطاب به فرمانده معظم كل قوا اعلام كنيم كه ما بسيجيان و خط‌شكنان عاشورا و فاتحان بدر و خيبر همانند هشت سال دفاع مقدس آماده جان‌فشاني در راه انقلاب تحت امر ايشان هستيم.
تنظيم كننده و انتشار دهنده: پرويز انصاري
3071