تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۵

دزفول - ايرنا - رئيس اداره اوقاف و امور خيريه دزفول گفت: از 462 موقوفه شناسايي شده در اين شهرستان تعداد 431 موقوفه متصرفي و در اختيار اين اداره مي باشند.

به گزارش ايرنا حجت الاسلام مجتبي خميدي عصر شنبه در نشست خبري به مناسبت دهه وقف افزود:292 مسجد ، 6 فاطميه ، سه زينبيه و يك مهديه از جمله موقوفه هاي دزفول مي باشند.
وي همچنين تعداد بقاع دزفول را 54 بقعه عنوان كرد و گفت: در پنج سال اخير 50 وقف در سامانه اداره اوقاف و امور خيريه ثبت شده اند.
حجت الاسلام خميدي تعداد وقف هاي صورت گرفته طي امسال را 2 مورد شامل مغازه و واحد مسكوني عنوان كرد و گفت:در دهه وقف نيز سه وقف ديگر در سطح شهرستان دزفول رونمايي مي شوند.
وي همچنين از برنامه اين اداره براي معرفي موقوفه ها با نصب تابلو و بنر در مناطق مختلف شهرستان دزفول خبر داد و گفت:اين اقدام در راستاي اطلاع رساني به مردم و آگاهي شهروندان از موقوفه ها در مناطق مختلف شهر دزفول اجرا مي شود.
رئيس اداره اوقاف و امور خيريه دزفول اولويت اين اداره را سامان بخشي به وضعيت هيات امناي بقاع و پس از آن تعيين هيات امناي مساجد وقفي عنوان كرد و گفت:هيات امناي آستان سبزقبا(ع) نيز بزودي معرفي مي شوند.
به گزارش ايرنا وي از آغاز طرح بهسازي آستان سبزقبا(ع) تا اواخر آذرماه جاري خبر داد و گفت:آغاز اين طرح با كفپوش گذاري ، تكميل نماكاري گنبد و مناره ها مي باشد و در اين طرح از كمك هاي خيرين نيز استفاده مي شود.
حجت الاسلام خميدي در خاتمه به تشريح برنامه هاي دهه وقف در دزفول پرداخت و گفت:نواختن زنگ وقف ،غبارروبي بقاع ، برگزاري جشن تكليف دانش آموزي و رونمايي از سه وقف از مهمترين برنامه هاي اين دهه در دزفول مي باشند.
هفتم تا 16 آذرماه به عنوان دهه وقف نامگذاري شده است.
6068
خبرنگار و انتشار:محمدعلي فريدپناه