قم - ایرنا - آیت الله ناصر مكارم شیرازی از مراجع تقلید در پیامی ضمن تسلیت ارتحال حجت الاسلام والمسلمین محمد فاضل مازندرانی گفت: این عالم، مردی وظیفه شناس، عالم پرور و خدوم نسبت به اسلام و مكتب اهل بیت(ع) بود.

در پیام این مرجع تقلید كه نسخه ای از آن عصر یكشنبه در اختیار ایرنا قرار گرفت آمده است: فقدان این عالم ربانی و بسیار خدمتگذار موجب نهایت تاسف گردید.
پیام ادامه یافته است: حجت الاسلام والمسلمین مازندرانی عمری را به نیك‌نامی گذراند و شاگردان زیادی پرورش داد و صادقانه خدمت كرد. خداوند روح او را با ارواح اولیاءاش محشور گرداند و به بازماندگانش صبر و اجر دهد.
آیت الله مكارم شیرازی در این پیام، فقدان این عالم ربانی را به حوزه‌های علمیه به خصوص علمای مازندران و اهالی محترم آن سامان تسلیت عرض و اجر جزیل و صبر جمیل برای بازماندگان آن فقید سعید از خداوند مسالت كرده است.

** آیت الله نوری همدانی: مرحوم فاضل استرآبادی شاگردان زیادی تربیت كرد
آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید نیز با صدور پیامی درگذشت حجت الاسلام والمسلمین فاضل مازندرانی استرآبادی را تسلیت گفت.
در این پیام تصریح شده است: خبر درگذشت عالم متقی و خدوم ابوالشهید حجت الاسلام والمسلمین آقای حاج شیخ محمد فاضل موجب تاسف عمیق اینجانب گردید.
پیام ادامه یافته است: این شخصیت در دوران حیات با بركت خود با تبلیغ وترویج فرهنگ اهلبیت(ع) و تربیت شاگردان توانست خدمات فراوانی به عالم اسلام داشته باشد. از امتیازات دیگر این عالم روحیه انقلابی ودفاع از آرمان امام راحل و رهبری معظم بود كه در این مسیر فرزند خود را تقدیم نمود.
آیت الله نوری همدانی در این پیام ارتحال این عالم بزرگوار را به حوزه ها علمیه بویژه به علما و اهالی مازندران و مردم عالم پرور بابل و خانواده محترمشان تسلیت عرض نموده و علو مقام برای آن مرحوم مسالت كرده است.
حجت الاسلام والمسلمین محمد فاضل استرآبادی از علمای انقلابی و برجسته و موسس مدرسه علمیه فیضیه مازندران كه از شامگاه سوم آذرماه امسال به علت عارضه مغزی در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان شهید بهشتی بابل بستری بود، صبح روز شنبه ششم آذرماه دعوت حق را لبیك گفت و در سن 81 سالگی به ملكوت اعلا پیوست.
1175 / تنظیم كننده: رضا علیمحمدی