رشت - ايرنا - امام زادگان و بقاع متبركه شاخص استان گيلان امروز (دوشنبه) 28 صفر سالروز رحلت رسول اكرم (ص) و امام حسن مجتبي (ع) ميزبان زائران و عزاداران است.

آيين هاي ويژه سالروز رحلت رسول اكرم و امام حسن مجتبي شب گذشته در امام زادگان و بقاع متبركه شاخص استان گيلان با حضور پرشور و گسترده عزاداران برگزار شد و امروز (دوشنبه) نيز در برخي ديگر از امام زادگان شاخص در حال برگزاري است.
عزاداران، در قالب دسته جات عزاداري و با بيرق هاي محمد رسول الله (ص) و امام حسن مجتبي (ع)با حضور در امام زادگان و بقاع متبركه شاخص استان گيلان به سوگواري و سينه زني مي پردازند.
بقعه متبركه آقاسيد جلال الدين اشرف در آستانه اشرفيه، بقعه متبركه خواهر امام رضا رشت ، امام زاده ابراهيم و مرتضي ماچيان در رحيم آباد رودسر و آقا سيد محمد كياكلايه لنگرود و بي بي حوريه بندرانزلي در سالروز رحلت رسول الله (ص) و امام حسن مجتبي (ع) مملو از زائران است.
ايستگاه هاي صلواتي براي پذيرايي از عزاداران و عاشقان اهل بيت عصمت و طهارت در كنار امام زادگان داير شده است، مردم با پخت شله زرد، آش و غذاهاي نذري آنها را به عنوان نذري در مناطق مختلف بويژه در بين نيازمندان توزيع مي كنند.
مديركل اوقاف و امور خيريه گيلان با بيان اين كه بقاع متبركه شاخص استان در مناسبت هاي مختلف ميزبان دوستداران اهل بيت عصمت و طهارت است، گفت: به مناسبت 28 صفر سالروز رحلت رسول اكرم (ص) و حضرت امام حسن مجتبي (ع) برنامه هاي مختلفي در امام زادگان گيلان در حال برگزاري است.
حجت الاسلام و المسلمين ولي عادلي روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: مداحي ، سخنراني و قرائت زيارت نامه رسول الله (ص) ويژه برنامه هايي كه در بقاع متبركه شاخص استان گيلان برنامه ريزي شده است.
طرح سوگواري بصيرت عاشورايي همزمان با آغاز ماه محرم در 500 بقعه متبركه و امام زادگان استان گيلان به اجرا درآمده و تا پايان ماه صفر ادامه دارد.
امروز هشتم آذرماه مصادف با 28 صفر سالروز رحلت رسول اكرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبي عليه السلام است.
خبرنگار: شادي خورشيدي سدهي ** انتشاردهنده: كبيري
7286/2007