به گزارش ايرنا در نشست توجيهي سامانه تداركات الكترونيكي دولت (ستاد) كه روز شنبه در اداره كل امور اقتصادي و دارايي خوزستان و با حضور معاون نظارت مالي و رئيس خزانه معين خوزستان و ذيحسابان و مديران مالي دستگاه هاي اجرايي و شركت هاي دولتي برگزار شد چگونگي نصب و راه اندازي سامانه ستاد، در تمام دستگاه هاي اجرايي، قوانين و مقررات مربوط به آئين نامه اين سامانه، توسط ذيحساب سازمان برنامه و بودجه استان، به ساير ذيحسابان دستگاه هاي اجرايي ارائه شد.
ذيحساب سازمان برنامه و بودجه خوزستان در اين نشست توجيهي اظهار گفت: بر اساس تصويب نامه وزيران عضو كارگروه تجارت الكترونيك در سال 1390 و به استناد اصل 138 قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران، كه آئين نامه اجرايي آن، اوايل امسال ابلاغ شده است، حداكثر تا 6 ماه پس از ابلاغ، اين سامانه بايد در همه دستگاه هاي اجرايي نصب و راه اندازي شود و تا سه ماه پس از نصب، دستگاه ها مي توانند به صورت آزمايشي آن را اجرا كنند و پس از آن، همه معامله ها بايد بر اساس الزام قانوني از طريق اين سامانه انجام شود.
غلامعباس نوين نام بيان كرد: سامانه تداركات الكترونيكي دولت، سامانه اي است كه همه معاملات دولتي، شامل تمام مراحل مناقصه (درخواست خريد تا پرداخت وجه) و مزايده (ثبت نام تا دريافت وجه) به استثناي امور مربوط به استخدام، توسط آن در بستر وب صورت مي گيرد.
وي گفت: نصب و راه اندازي آن، هيچ گونه هزينه اي براي دستگاه هاي دولتي ندارد و همه اموال منقول و غيرمنقول و خدمات مورد استفاده در دستگاه هاي اجرايي در اين سامانه قابل معامله است.
وي افزود: بر اساس ماده 2 آيين نامه ستاد، همه دستگاه هاي اجرايي موضوع بند (ب) ماده 1 قانون برگزاري مناقصه ها موظف هستند با اعلام مديريت ستاد نسبت به ثبت نام در ستاد اقدام و با استفاده از امضاي الكترونيكي و با رعايت مقررات مربوط، تمام مراحل مناقصه و مزايده را از طريق اين سامانه انجام دهند.
نوين نام، با اشاره به معامله هاي بالاي 10 درصد سقف تعيين شده براي معامله هاي كوچك گفت: تامين كنندگان بايد پيش از عضويت در ستاد نسبت به دريافت ايران كد براي كالاها و خدمات مربوط اقدام كنند و دستگاه هاي اجرايي نيز موظف هستند كاركنان مرتبط با فرآيند خريد، از قبيل كارپرداز، مقام تشخيص، انباردار، ذيحساب و عامل ذيحساب را پس از اعلام مديريت ستاد، براي شركت در دوره هاي آموزشي مربوط به ستاد معرفي كنند.
وي بيان كرد: ابهام هاي مطروحه ذيحسابان بايد تدوين شود و به مركز توسعه تجارت الكترونيك وزارت صنعت، معدن و تجارت براي راه حل يابي ارسال شود.
در اين نشست توجيهي، علاوه بر قوانين و مقررات مربوط به تجارت الكترونيك، شيوه هاي اجرايي كار در سامانه ستاد (چگونگي ثبت معاملات در سامانه) به ساير ذيحسابان دستگاه هاي اجرايي ارايه شد.
6065 / 6037
خبرنگار: محمدرضا بنوره ** انتشار دهنده: عبدالحميد راجي
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۰
اهواز - ايرنا - در نشست توجيهي سامانه تداركات الكترونيكي دولت در خوزستان اعلام شد اين سامانه در مدت 6 ماه آينده در همه دستگاه هاي اجرايي اين استان راه اندازي خواهد شد تا پس از آن همه معاملات دولتي از طريق اين سامانه انجام شود.