همدان - ايرنا - معاون فرهنگي و جوانان اداره كل ورزش و جوانان استان همدان گفت: جهاد دانشگاهي در حوزه ازدواج عملكرد خوب و مطلوبي داشته است.

به گزارش روز يكشنبه روابط عمومي اداره كل ورزش و جوانان استان همدان اسدالله رباني مهر در نشست كميته تخصص ازدواج در همدان اظهار كرد: البته عملكرد دستگاه ها در حوزه ازدواج نسبت به سال گذشته بهتر شده و نهادهايي نظير جهاد دانشگاهي ، دادگستري ، امور اجتماعي استانداري و بنياد صيانت از خانواده همكاري بسيار خوبي داشته اند.
وي خواستار همكاري بيشتر ساير دستگاه هاي اجرايي در حوزه ازدواج شد و افزود: انتظار است اداره كل اوقاف براي واگذاري واحد مسكوني به زوج هاي جوان تعامل بيشتري داشته باشد.
رباني مهر در ادامه با اشاره به برنامه ريزي در راستاي ترويج فرهنگ ازدواج آسان و حل بخشي از مشكلات حوزه ازدواج گفت: همه دستگاه ها بايد به اين مساله بپردازند و با تشويق جوانان به امر ازدواج توسط نهادهاي فرهنگي و كمك بانك‌ها در پرداخت تسهيلات و استفاده از نقش مردم و مجمع‌هاي خيريه به گرايش جوانان به ازدواح كمك كنند.
وي افزود: طبق قانون، 19 دستگاه اجرايي در حوزه جوانان مسئوليت دارند كه تنها بخشي از اين دستگاه ها فعال هستند و بايد همه دستگاههاي فرهنگي در اين زمينه ورود پيدا كنند تا شاهد ترويج فرهنگ ازدواج آسان در جامعه باشيم.
وي يادآور شد: استفاده از ظرفيت مجمع خيرين ، سازمان هاي مردم نهاد ، مراكز مشاوره ، ظرفيت دستگاههاي دولتي و همچنين توجه به موضوع آموزش زوجين ، ارائه تسهيلات ، توجه به سبك زندگي اسلامي و فرهنگ سازي در زمينه امر ازدواج از مهمترين بسترهاي تاثيرگذار در حوزه ازدواج و طلاق است.
920 هزار نفر از جمعيت استان همدان را افراد سنين 15 تا 29 سال تشكيل مي دهند و همدان از نظر جمعيت جوان جزو سه استان اول كشور است.
بر اساس آمارها در 6 ماهه نخست امسال 10 هزار و 250 مورد ازدواج در سطح اين استان به ثبت رسيده كه نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود سه درصد افزايش داشته است.
7520/2087
دريافت كننده: ميثم ناصرنژاد** انتشار دهنده: زهرا پيرنيا