تهران- ايرنا-ششمين جشنواره بين المللي رباتيك و هوش مصنوعي دانشگاه صنعتي اميركبير با معرفي تيم هاي برتر در هشت ليگ دانشجويي و دانش آموزي به كار خود پايان داد.

به گزارش خبرنگارعلمي ايرنا، مراسم معرفي و تجليل از تيم هاي برگزيده ششمين جشنواره بين المللي رباتيك و هوش مصنوعي شامگاه دوشنبه در دانشگاه صنعتي اميركبير برگزار شد.
اين مسابقات با رقابت 86 تيم ايراني و خارجي از روز شنبه، 13 آذرماه در بخش هاي المپيك ربات هاي انسان نما (دو بخش دانشجويي و دانش آموزي)، مين ياب، پرنده، كار، مسيرياب پيشرفته (ويژه دانشجويان غيرايراني)، مسيرياب دانش آموزي (دانش آموزان ايراني و غيرايراني) به ميزباني دانشگاه صنعتي اميركبير گشايش يافت.
براساس راي هيات داوران، در ليگ دانشجويي 'ترابري پيشرفته' تيم مستقل Ultra Bot، تيم دانشگاه آزاد اسلامي واحد ورامين پيشوا و تيم Arnema Transporter از دانشگاه آزاد اسلامي واحد اسلامشهر موفق به كسب رتبه هاي اول تا سوم شدند.
رتبه هاي اول تا سوم ليگ ترابري الف (دانش آموزي بين الملل) نيز به ترتيب به تيم هاي 'توربو' از مدرسه سفيران مهر آسمان (تهران)، 'آريانا ربات' از مدرسه معرفت ورامين و تيم 'Arnema-Junior' از مدرسه معرفت ورامين اختصاص يافت.
هيات داوران، در ليگ ترابري ب (دانش آموزي) تيم هاي 'كاوش' از دبيرستان دانش تهران، 'IR Force' از دبيرستان سلام ايران زمين و تيم رشد از بنياد رشد را به عنوان رتبه هاي اول تا سوم معرفي كرد.
ليگ مين ياب دستي اين دوره از مسابقات، رتبه اول و دوم نداشت و تيم Red2 از دانشگاه فني شماره يك تبريز موفق به كسب رتبه سوم شد.
با راي هيات داوران، تيم خيام از دانشگاه آزاد اسلامي واحد نيشابور، رتبه اول ليگ مين ياب سايز كوچك شد ولي رتبه هاي دوم و سوم در اين ليگ معرفي نشدند.
در رقابت فني ليگ مين ياب سايز كوچك، عنوان بهترين عملكرد ربات هوشمند به تيم RRL از دانشگاه آزاد اسلامي واحد يادگار امام شهر ري تعلق گرفت و اين بخش نيز رتبه دوم و سوم نداشت.
در ليگ ربات هاي كار، هيچ تيمي مقام اول را به دست نياورد و رتبه هاي دوم و سوم به ترتيب به تيم هاي ACE از دانشگاه آزاد اسلامي واحد كرمان و MEC از مدرسه فرزانگان كرمان-دانشگاه شريعتي تهران رسيد.
هيات داوران ششمين جشنواره بين المللي رباتيك و هوش مصنوعي در ليگ ربات هاي پرنده، تيم هاي خيام از دانشگاه آزاد اسلامي واحد نيشابور، DIAG از دانشگاه آزاد اسلامي واحد اسلامشهر و Persis از دانشگاه آزاد اسلامي واحد خميني شهر را به عنوان رتبه هاي اول تا سوم انتخاب و معرفي كرد.

**برترين هاي المپيك رباتهاي انسان نما
برگزاري اولين المپيك رباتهاي انسان نما در دو بخش دانشجويي و دانش آموزي يكي از بخش هاي جذاب و جديد مسابقات رباتيك و هوش مصنوعي امسال بود.
رقابتهاي اين المپيك رباتيك در دو بخش دانشجويي و دانش آموزي با حضور 13 تيم در رشته هاي فوتبال، بسكتبال، كاراته، دو ميداني، وزنه برداري، ژيمناستيك، تيراندازي و راگبي برگزار و برترين ها معرفي شدند.
براساس امتيازات تيم هاي حاضر در مسابقات، در بخش دانشجويي المپيك ربات هاي انسان نما، تيم AUTMan NAO از دانشگاه صنعتي اميركبير با كسب سه مدال طلا در رشته هاي راگبي، وزنه برداري و پرتاب وزنه، دو مدال نقره در رشته هاي تيراندازي و دو امدادي و دو مدال برنز در رشته هاي كاراته و دو سرعت در جايگاه نخست نشست.
تيم AUTMan KID از دانشگاه صنعتي اميركبير نيز با دريافت سه مدال طلا در رشته هاي كاراته، ژيمناستيك و تير اندازي و دو مدال نقره در رشته هاي دو امدادي و دو سرعت به رتبه دوم اين ليگ دست يافت.
رتبه سوم اين ليگ رقابتي به تيم RoboMech به خاطر كسب مدال طلاي رشته دو سرعت، سه مدال نقره در رشته هاي راگبي، دو امدادي و وزنه برداري و دو مدال برنز در رشته هاي كاراته و پرتاب وزنه رسيد.
تيم Pishro با دريافت دو مدال نقره در رشته هاي پرتاب وزنه و دو امدادي و دو مدال برنز در رشته هاي تيراندازي و وزنه برداري به جايگاه چهارم و تيم BigBot با دريافت مدال نقره كاراته و مدال برنز راگبي به جايگاه پنجم اين ليگ دست پيدا كردند.
تيم هاي دانش آموزي نيز در المپيك ربات هاي انسان نما اين مسابقات حضوري فعال داشتند.
در اين بخش، تيم كاوشگر با كسب سه مدال طلا در رشته هاي كاراته، دو سرعت و راگبي و مدال نقره ژيمناستيك در جايگاه اول قرار گرفت.
رتبه دوم اين ليگ به تيم پاسارگاد بخاطر كسب مدال طلاي ژيمناستيك، مدال نقره راگبي و مدال برنز دو سرعت اختصاص يافت.
تيم نوين 1 از دبيرستان مهرنامي نوين با دريافت مدال نقره رشته دو سرعت و سه مدال برنز كاراته، ژيمناستيك و راگبي در جايگاه سوم و تيم نوين 2 از دبيرستان مهرنامي نوين با كسب مدال نقره كاراته در جايگاه چهارم المپيك رباتهاي انسان نماي بخش دانش آموزي قرار گرفتند.
هيات داوران مسابقات، تيم Taipe Sniper از كشور تايوان را به خاطر خلاقيت در عملكرد به عنوان تيم برتر در رقابت فني ليگ المپيك ربات هاي انسان نما معرفي كرد.
مسابقات بين المللي رباتيك و هوش مصنوعي به همت دانشگاه صنعتي اميركبير و همكاري فدراسيون جهاني رباتيك فيرا (FIRA) برگزار شد.
علمي**1055**1440
خبرنگار : زينب كارگر ** انتشاردهنده: معصومه گلشن
براي اطلاع از اخبار متنوع علمي و فناوري، با كانال علمي ايرنا در تلگرام همراه شويد:
irnaelm@
https://telegram.me/irnaelm