بوشهر-ايرنا- نماينده مردم دشتي و تنگستان درمجلس شوراي اسلامي گفت: 120 ميليارد ريال اعتبار براي تعريض، بهسازي و اصلاح راه ارتباطي اهرم به فراشبند به عنوان محور ارتباطي دوم استانهاي بوشهر و فارس اختصاص يافت.

سيد كمال الدين شهرياري روز سه شنبه در گفت وگو با ايرنا افزود: جاده اهرم به فراشبند يكي از محورهاي مهم ارتباطي استان بوشهر با استان فارس است كه بهسازي و اصلاح آن نقشي مهم در توسعه مناطق تنگستان و دشتستان دارد.
وي اضافه كرد: اين محور 115كيلومتر طول دارد كه 24 كيلومتر آن تا تونل شماره 1در حوزه استحفاظي شهرستان تنگستان است.
وي اظهار كرد: تا كنون با هزينه 150 ميليارد ريال شش كيلومتر از اين جاده تعريض و بهسازي آسفالت شده و مورد بهره برداري قرار گرفته است .
شهرياري اضافه كرد: با پيگيري موافقت وزير را ه و شهرسازي براي ادامه پروژه و تكميل بهسازي و اصلاح اين جاده با اختصاص 120ميليارد ريال گرفته شده و بزودي اين پروژه به مناقصه خواهد رفت.
نماينده مردم دشتي و تنگستان تاكيد كرد: محور اهرم به فراشبند دومين محور ارتباطي بوشهر به استان فارس است كه با تعريض كامل آن باعث كاهش تصادفات جاده اي، روان سازي ترافيك و رونق اقتصادي بخش هاي بوشكان و تنگ ارم استان بوشهر خواهد شد.
شهرياري اضافه كرد: امسال 20 ميليارد ريال قير رايگان در اختيار اداره كل راه و شهرسازي استان بوشهر قرار گرفته تا براي بهسازي و آسفالت محورهاي ارتباطي استان بوشهر استفاده شود.
7206/6043 خبرنگار: علي اشكو** انتشار دهنده: خدانظر خواجه