سبزوار- ايرنا- كارگاه آموزشي علمي دارت روز پنجشنبه با حضور سرمربي تيم ملي و مدير واحد پژوهش و تحقيقات انجمن دارت كشور در دانشگاه حكيم سبزواري برگزار شد.

به گزارش ايرنا، مدير تحقيقات و پژوهش انجمن دارت كشور در حاشيه اين كارگاه آموزشي گفت: تحقيقات طرح استعداديابي دارت به صورت كاربردي و عملياتي با بهره از دانش، تحقيقات و مقاله هاي علمي كشورهاي موفق انجام شده است.
محمد رضا شهابي افزود: دارت رشته اي نوپا در كشور است و انجمن دارت با استفاده از تحقيقات علمي در پي ايجاد پايه و نهادينه كردن اين ورزش در جامعه است.
وي اظهار كرد: كارگاه هاي آموزشي دارت در راستاي معرفي اين رشته و جذب بيشتر افراد به آن در سراسر كشور برگزار مي شود.
وي گفت: جامعه دارت ايران شامل 6 هزار نفر است كه 300 نفر از آنان فعال هستند و همواره در مسابقات كشور شركت دارند.
شهابي افزود: حدود 60 مربي دارت در كشور وجود دارند كه 25 مربي آن سطح اول هستند.
وي با اشاره به مزاياي رشته دارت اظهار كرد: دارت نوعي مهارت است كه باعث افزايش اعتماد به نفس مي شود و بدون محدوديت سني همه اقشار جامعه مي توانند در آن فعاليت كنند.
وي گفت: همچنين دارت فضاي كوچكي نياز دارد و امكان بازي به صورت انفرادي، 2نفره و تيمي وجود دارد و مانع فرهنگي و زباني نيز ندارد.
مسئول برگزاري كارگاه آموزشي دارت دانشگاه حكيم سبزواري نيز گفت: اين كارگاه با هدف آشنايي جامعه دانشگاهي در 2 بخش تئوري و عملي به مدت يك روز برگزار شده است.
محمد رضا ارديبهشتي افزود: 50 نفر در اين گارگاه آموزشي حضور دارند.
انجمن دارت ايران از سال 1383 با هدف ترويج و گسترش آن بين تمام اقشار جامعه پايه گذاري و در سال 1385 عضو فدراسيون جهاني شد و اكنون در بيشتر استان هاي كشور كميته هاي دارت زير نظر اين انجمن فعال هستند.
مركز شهرستان 320 هزار نفري سبزوار در 230 كيلومتري غرب مشهد قرار دارد.
8145/7500/ 6053 خبرنگار: حميد دلاوري هروي ** انتشار دهنده: محمد حسين علي مقدم