سنندج- ايرنا- مديركل اوقاف و امور خيريه كردستان گفت: سند مالكيت براي 2 هزار و 530 متر مربع از موقوفه مير محمود حسيني قروه به عنوان بزرگترين موقوفه استان كردستان اخذ شد.

حجت الاسلام مصطفي نوروزي روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار كرد: موقوفه مير محمود شامل بخش بزرگي از شهر قروه و چند روستا در كامياران و قروه است كه بيش از 100 سال قبل با نيت خيرات و مبرات و ساير نيات مذهبي وقف شده است.
وي افزود: با تلاش و پيگيري سه ساله كاركنان اوقاف و امور خيريه شهرستان قروه و همكاري اداره ثبت اسناد و املاك اين شهرستان مالكيت عرصه 163 مغازه به وسعت بيش از 2 هزار و 500 متر مربع از تصرف معارضان خارج و به حالت وقفيت بازگشت.
مديركل اوقاف و امور خيريه كردستان با اشاره به اهميت اخذ اسناد مالكيت موقوفات گفت: حفظ و صيانت از حقوق موقوفات از اولويت هاي اوقاف است و اميد مي رود با همكاري مردم و ساير نهادهاي مربوطه بزودي شاهد اخذ اسناد بيشتري از املاك موقوفه استان باشيم.
وي در ادامه افزود: هم اكنون حدود 93 درصد نيات واقفان ما در استان مربوط به مساجد است و ظرفيت مسجد سازي ما تكميل شده و نيازمند وقف در ساير حوزه ها هستيم.
حجت الاسلام نوروزي با بيان اينكه از محل اجراي نيات واقفان بسياري از مسائل و مشكلات جامعه رفع مي شود گفت: ما امروز به وقف هايي در زمينه هاي مختلف قرآني، ايجاد مدارس علوم ديني، كمك به محرومان، كمك به دانش آموزان و دانشجويان بي بضاعت نياز داريم.
وي با تاكيد بر تلاش براي ترغيب و تشويق مردم به ايجاد وقف هاي جديد با نيات روز اظهار كرد: در اين راستا رسانه موثرترين ابزار بوده و مي تواند فعاليت هايي كه در جامعه در اين راستا انجام مي شود را به اطلاع مردم برسانند.
استان كردستان داراي بيش از هزار و 800 موقوفه و 19 هزار رقبه است.
7348/ 3020
**خبرنگار: افسانه گلباغي/**انتشاردهنده: عبدالله رحماني