سنندج- ايرنا- دبير كميسيون قاچاق كالا و ارز استان كردستان گفت: در هشت ماهه سال جاري 36 باند قاچاق كالا در استان كردستان متلاشي شده است.

رضا ميرزايي روز يكشنبه دهمين جلسه كميسيون برنامه ريزي هماهنگي و نظارت بر مبارزه با قاچاق كالا و ارز كردستان در سنندج با اشاره وظايف كميسيون قاچاق كالا وارز استان كردستان افزود: در هشت ماه نخست سال جاري 287 هزار و 397 بطر قوطي قاچاق، 56 ميليون و 294 هزار نخ سيگار، يك ميليون و 62 هزار قلم آرايشي بهداشتي، 29 هزار و 80 دستگاه گوشي، هزار و 373 ليتر سوخت قاچاق، 494 هزار و 781 دستگاه تجهيزات ماهواره، 29 هزار و 671 دستگاه صوتي، سه هزار و 67 دستگاه وسايل خانگي، سه هزار و 755 راس احشام و 121 هزار و 194 متر پارچه قاچاق كشف شده است.
وي اظهاركرد: استان كردستان داراي پنج معبر كولبري است كه از اين تعداد 2 معبر در شهرستان بانه و 2 معبر در شهرستان مريوان قرار دارد.
وي با اشاره به وظايف كميسيون قاچاق كالا و ارز استان كردستان و وظايف مشخص همه دستگاههاي عضو كارگروه گفت: 70 درصد برنامه هاي كميسيون مبارزه با قاچاق كالا و ارز پيشگيرانه و 30 درصد مقابله اي است.
به گفته وي كردستان با توجه به اينكه يك استان مرزي است سستاد مبارزه با قاچاق كالا در اين راستا وظايف خطيري به عهده دارد.
ميرزايي با اشاره به اينكه كالاي توقيف شده بايد تحويل انبار شود خواستار انتقال محموله هاي كشف شده از شهرستان به مركز استان و تمركز زدايي در حوزه قدرت از ابتكار عمل و اختيارات مديران شد.
وي تعيين تكليف و اولويت اموال كشف شده قاچاق را ضوري دانست و بر هماهنگي و هم افزايي ميان اعضاي كارگروه تاكيد كرد.
وي مسئوليت مبارزه با قاچاق كالا را يك مسئوليت شرعي و دولتي دانست و گفت: در سال هاي گذشته پديده قاچاق در استان كردستان بسيار كنترل شده است.
7352/1904
**خبرنگار: شيوا اردلان منش/**انتشار دهنده: مسعود احمدي