بندرعباس- ایرنا- مسئول امور بانوان ستاد عالی كانون های مساجد كشور تاكید كرد: برای تقویت بنیان های اخلاقی سالم و سازنده در سطح اجتماع باید تحكیم روابط خانواده ها و مساجد مد نظر باشد و بین این دو نهاد، تعاملی مستمر و پویا ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، زهرا بیگدلی یكشنبه در نشست رابطان واحد خواهران كانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان اظهار داشت: خانواده یك نهاد اجتماعی است و مسجد نیز بستری برای اجتماع مسلمین و بین این دو نهاد یك ارتباط تنگاتنگ وجود دارد كه هر یك از دیگری متاثر است.
وی ادامه داد: اگر قرار بر این است كه مسجد به طراز اسلامی خود نایل شود به قطع و یقین خانواده نیز در جامعه اسلامی باید به طراز اسلامی برسد.
این مقام مسئول با اشاره به اینكه اسلام خانواده را سلول اصلی جامعه می داند و پیشرفت جامعه در عرصه های فرهنگی متضمن بهره مندی از خانواده ای مومن و متعهد است، افزود: مقوله زن یكی از مبانی هجمه دشمنان به نظام اسلامی است و از همین رو ما نباید اجازه بدهیم اهداف برنامه ریزان غربی در «حمله به مبانی اسلام در قبال زن » محقق شود.
وی اضافه كرد: قطعا یكی از عوامل تاثیرگذار در كمال و تعالی بشر زنان بوده اند و اگر بتوان درمسیر بازیابی هویت این قشر از جامعه قدم موثری برداشت گویی در مسیر كمال بشریت گام برداشته ایم.
بیگدلی تاكید كرد: رابطان منطقه ای خواهران با شناسایی ظرفیت های بخش خواهران كانون ها و هم افزایی قابلیت های آنان، در جهت رفع كمبودها تلاش كنند.
وی بیان داشت: با شناسایی ظرفیت های موجود در بخش خواهران كانون ها و به اشتراك گذاشتن امكانات و توانایی هایی كه در هر كانون وجود دارد كمبودهای هر كانون رفع شده و بدون نیاز به بودجه و امكانات بیشتر امور پیش می رود.
مسئول امور بانوان ستاد عالی كانون های مساجد كشور از خودسازی و توجه به بعد خانوادگی به عنوان محور فعالیت ها و وظایف یك بانوی مسلمان نام برد و بیان كرد: واحد خواهران كانون های فرهنگی هنری مساجد باید همواره به دو بال برنامه جامع، هدفمند و مدون و الگوی مناسب تجهیز باشند.
7198/6048
خبرنگار: فاطمه حسینی انتشاردهنده: خلیل تنیده