زاهدان - ايرنا - نخستين كنگره ملي شعر پيامبر مهرباني از امروز /دوشنبه/ به مدت 2 روز با حضور سيدعباس صالحي معاون فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و شماري از مسئولان استاني در تالار امام رضا(ع) دانشگاه سيستان و بلوچستان آغاز بكار كرد.

مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي سيستان و بلوچستان در حاشيه اين مراسم به خبرنگار ايرنا گفت: اين كنگره براي نخستين بار در كشور به ميزباني اين استان در زاهدان به عنوان نماد وحدت ايران اسلامي و با هدف توسعه و ترويج همدلي و وفاق ميان پيروان مذاهب اسلامي و شناخت مشتركات در قالب شعر و ادبيات و توليد و معرفي آثار فاخر ادبي با محتواي وحدت اسلامي در حال برگزاري است.
وي با بيان اينكه افزون بر 500 اثر از سراسر كشور به دبيرخانه نخستين كنگره ملي شعر پيامبر مهرباني رسيده است گفت: چهره هاي برجسته و فاخر ادبي و فرهنگي كشور و شاعران برگزيده داخلي و خارجي در اين كنگره حضور دارند.
وي گفت: شاعراني از كشورهاي عمان، هندوستان، افغانستان و تاجيكستان به عنوان مهمان در اين كنگره ملي شركت كردند.
وي تاكيد كرد: مقوله وحدت اسلامي موضوع كلاني است كه قدمتي به بلنداي تاريخ اسلام دارد اما در جوامع اسلامي امروز به دليل جايگزين شدن جنگ نرم به جاي جنگ افزارهاي نظامي و استفاده دشمن از ابزارهاي فرهنگي، هنري و رسانه با هدف قرار دادن افكار، احساسات و تمايلات سطوح مختلف اجتماع با هدف ايجاد تفرقه، تبليغات سياه و تقويت نارضايتي ملت، لزوم و اهميت برگزاري اين كنگره بيش از پيش نمايان مي شود.
مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي سيستان و بلوچستان تصريح كرد: برپايي كارگاه شعر آييني براي هنرمندان استان يكي از مهمترين برنامه هاي پيش بيني شده در حاشيه اين كنگره است.
وي با بيان اينكه سيستان و بلوچستان در زمينه وحدت اسلامي يكي از استان هاي پيشگام كشور است گفت: با توجه به استقبال علاقه مندان اين حوزه در تلاش هستيم علاوه بر دائمي كردن دبيرخانه كنگره ملي شعر پيامبر مهرباني، اين همايش را در سطح بين المللي به ويژه كشورهاي همسايه برگزار كنيم.
7316**3042 خبرنگار: عصمت جهاني **انتشار دهنده: محدثه حيدري گرجي
اخبار لحظه به لحظه را در كانال تلگرامي «اخبار ايرنا سيستان و بلوچستان» دنبال كنيد. @irnazahedan