كاشان - ايرنا - ايستگاه شماره 5 سازمان آتش نشاني وخدمات ايمني شهرداري كاشان با نام «شهداي آتش نشان» روز دوشنبه در آئيني در شهرك خاتم الانبياء (مسكن مهر) كاشان به بهره برداري رسيد.

به گزارش ايرنا، شهردار كاشان در اين آئين يكي از دغدغه هاي مديريت شهري كاشان را خدمت رساني در محدوده مسكن مهر اين شهر بيان كرد و گفت: مسئولان مي كوشند تا زيرساخت هاي خدماتي را در اين منطقه فراهم كنند.
سيد محمد ناظم رضوي با بيان اين كه براي رفاه شهروندان شهرك خاتم الانبياء مسيرهاي دسترسي احداث شده است، اظهار كرد: بلوارهاي باقرالعلوم و امام خامنه اي و چند رينگ شهري در محدوده فين بزرگ و مسكن مهر در حال اجراست.
وي از ساخت و راه اندازي بازار روز، زمين بازي، زمين هاي ورزشي و فضاهاي سبز در منطقه مسكن مهر كاشان خبر داد و افزود: بخشي از اين طرح ها در دست اقدام است و بخش هاي ديگر نيز به زودي تكميل مي شود تا مسكن مهر و منطقه فين به علت آب و هواي مطلوب آن به يكي از مناطق مرغوب شهر تبديل شده و شاهد استقبال سرمايه گذاران و انبوه سازان در اين منطقه باشيم.
وي خاطرنشان كرد: آتش نشاني راوند و آتش نشاني خيابان شهيد تابنده نيز به زودي راه اندازي مي شود و جايگزيني آتش نشاني خيابان امام خميني (ره) نيز با هدف رسيدن به استانداردها و مانور ماشين آلات و سهولت دسترسي و امداد رساني به موقع در دست بررسي است.
شهردار كاشان هم چنين از آغاز افتتاح طرح هاي عمران شهري در اين شهر از امروز خبر داد و گفت: تا پايان دوره مديريت شهري 200 طرح عمراني خدماتي به بهره برداري مي رسد.
مديرعامل سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري كاشان نيز در اين آئين با توجه به اين كه به استانداردهاي شهري به ازاي هر 50 هزار نفر به يك ايستگاه آتش نشاني نياز داريم، گفت: بر اين اساس پنجمين ايستگاه آتش نشاني درمنطقه مسكن مهر به بهره برداري رسيد و بزودي نيز ايستگاه آتش نشاني راوند افتتاح خواهد شد.
سيدمهدي مجد الاشرافي افزود: بر اساس استانداردهاي موجود درصورتي كه ششمين ايستگاه آتش نشاني كاشان راه اندازي شود به 180 آتش نشان نياز داريم اما هم اكنون 120 نيروي انساني در اين حوزه مشغول به كار هستند.
وي از يك هزار و 100 آتش سوزي و حادثه ديگر در كاشان در سال جاري خبر داد و اظهار كرد: در اين حوادث 500 نفر نفر نجات يافتند و 12 نفر نيز جان خود را از دست داده اند.
براي ساخت ايستگاه آتش نشاني شهرك خاتم الانبيا (مسكن مهر) كاشان با زير 1250 مترمربع در زميني به مساحت 1545مترمربع افزون بر 25 ميليارد ريال هزينه شده است.
در اين آئين كه جمعي از مسئولان محلي حضور داشتند از آتش نشاناني كه در زمينه ورزشي فعاليت دارند، تقدير شد.
7408/6136 * خبرنگار: يوسف صائب * انتشار: محمد جهانگيريان

* لينك جستجو كانال ايرنا كاشان در تلگرام: irnakashan@
*ايميل: kashan@irna.ir