اراك - ايرنا - يكي از فرماندهان و پيشكسوتان دوران دفاع مقدس گفت: شهداي دفاع مقدس و مدافعان حرم الگوهاي ناب تاريخ هستند كه جان فشاني ها و ايثار آنان هيچ گاه از ياد نخواهد رفت.

به گزارش ايرنا، سردار عبدالفتاح اهوازيان شامگاه دوشنبه در يادواره شهداي مدافع حرم دانشگاه علوم پزشكي اراك افزود: شهيد علي هاشمي نخبه و دانشجوي پذيرفته شده در رشته پزشكي و جعبه سياه جنگ بود.
وي بيان كرد: شهيد هاشمي نطفه هاي بيداري اسلامي را در دل ارتش عراق نهادينه كرد و اين شهيد يك افتخار بزرگ براي ميهن اسلامي است.
به گزارش ايرنا، اين فرمانده دوران دفاع مقدس اضافه كرد: شهيد غلامحسين شمشيري دكتر داروساز و از ديگر شهداي الگو است و پيكر پاك اين شهيد بزرگوار پس از 16 سال از دوران جنگ تحميلي به آغوش وطن بازگشت.
به گزارش ايرنا، فرمانده و پيشكسوت دوران دفاع مقدس اضافه كرد: در ابتداي جنگ جوانان انقلابي و مومن با هدف دفاع از آب و خاك دانشگاه ها و مدارس را رها كردند و رهسپار جبهه هاي جنگ شدند.
سردار اهوازيان عنوان كرد: شهدا و رزمندگان در دوران هشت سال دفاع مقدس اجازه ندادند حتي يك وجب از خاك ميهن از دست برود.
وي بيان كرد: شهداي مدافع حرم و مجاهدان راه حق با سيد و سالار شهيدان و حضرت عباس (ع) عهد بسته اند.
سردار اهوازيان گفت: سيد مصطفي موسوي به عنوان كوچكترين شهيد مدافع حرم است كه 17 سال سن بيشتر نداشت و با بصيرت به جنگ داعش رفت.
وي اظهار كرد: شهدا را بايد شناخت و بيش از پيش به جامعه معرفي كرد.
به گزارش ايرنا، اين فرمانده و پيشكسوت دوران دفاع مقدس عنوان كرد: ايران بيشه شيران و شهدا است و در جوانان مومن وانقلابي براي دفاع از ميهن در همه حال آماده اند.
وي، بر پيروي از ولايت، توجه به نماز، حفط حجاب تاكيد كرد و گفت: بايد حرمت شهدا حفظ شود و همه بايد بدانند سلول به سلول داعش ضد اهل بيت (ع) است.
سردار اهوازيان عنوان كرد: بيش از پنج سال است كه شهداي مدافع حرم وارد جانفشاني مي كنند و تاكنون فرزندان اين مرز و بوم بيش از 100 هزار داعشي را به هلاكت رسانده اند.
در اين يادواره همسر شهيد مصطفي صدرزاده از شهداي مدافع حرم استان تهران كه سال گذشته به درجه رفيع شهادت رسيد، برخي ابعاد شخصيتي و معيشتي اين شهيد گرانقدر را بيان كرد.
3005/3075/خبرنگار: معصومه صفري**انتشار دهنده: حسين مهدي زاده اصفهاني