سنندج- ایرنا- مدیركل اوقاف و امور خیریه كردستان گفت: با تلاش ها و پیگیری های انجام شده سند مالكیت یك میلیون و 805 هزار متر مربع از اراضی موقوفات روستای هانیس شهرستان سنندج اخذ شد.

حجت الاسلام مصطفی نوروزی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار كرد: این موقوفات كه 80 درصد آن را باغ میوه و مابقی را كشتزار تشكیل می دهد بیش از 100 سال پیش توسط واقفین خیر اندیش محمود خان حشمت نظام، كاظم خان نصیر دیوان وآقا محمد بیگ معرف به آقا خواجه با نیت خیرات و مبرات و هزینه های مسجد نصیر دیوان سنندج وقف شده است.
وی با بیان اینكه نخستین و مهمترین وظیفه اوقاف به عنوان امانتدار این سنت حسنه، اخذ استاد و تثبیت مالكیت موقوفات است گفت: در سالجاری فعالیت های خوبی در این راستا انجام شده و تاكنون 521 مورد سند موقوفات شهرستان سنندج اخذ شده است.
مدیركل اوقاف و امور خیریه كردستان اظهار امیدواری كرد: با ادامه روند اخذ اسناد مالكیت اراضی موقوفه زمینه برای صیانت هرچه بهتر از موقوفات استان فراهم شود كه در این راستا همكاری و تعامل با سایر نهادها ضروری است.
وی با بیان اینكه از محل اجرای نیات واقفان بسیاری از مسائل و مشكلات جامعه رفع می شود گفت: ما امروز به وقف هایی در زمینه های مختلف قرآنی، ایجاد مدارس علوم دینی، كمك به محرومان، كمك به دانش آموزان و دانشجویان بی بضاعت نیاز داریم.
حجت الاسلام نوروزی با تاكید بر تلاش برای ترغیب و تشویق مردم به ایجاد وقف های جدید با نیات روز اظهار كرد: در این راستا رسانه موثرترین ابزار بوده و می تواند فعالیت هایی كه در جامعه در این راستا انجام می شود را به اطلاع مردم برساند.
استان كردستان دارای بیش از هزار و 800 موقوفه با 19 هزار رقبه است.
7348/1904
**خبرنگار: افسانه گلباغی / انتشار دهنده: مسعود احمدی