كرج - ايرنا - مشاور سازمان آموزش و پرورش استثنايي كشور،چگونگي برخورد معلم با دانش آموزان را در كلاس درس مهم ارزيابي كردو گفت: روش هاي آموزشي در مدارس و كلاس ها بايد با عشق به يادگيري همراه شود.

به گزارش ايرنا ،ابوالفضل سعيدي روز چهارشنبه در نشست تخصصي «فراگيرسازي آموزش وپرورش براي دانش آموزان بانيازهاي ويژه » براي معاونين اداره كل ، معاونين و كارشناس مسئولان آموزشي ادارات آموزش و پرورش نواحي و مناطق 8 گانه آموزش و پرورش البرز در كانون فرهنگي - تربيتي شهيد فهميده كرج افزود: امروزه تجربه نشان داده كه اگر عشق به يادگيري نباشد هيچ نظام آموزشي نخواهد توانست زمينه هاي رشد را بوجود آورد.
وي ادامه داد: تا زماني كه عطش يادگيري يا به تعبيري عشق به يادگيري در دل دانش آموزان كشوربه جودنيايد، اجرايي شدن بهترين روش هاي تعليم و تربيت در مدارس فايده اي ندارد.
وي اظهاركرد : براي فراگير كردن دانش در كشور بايد عشق به يادگيري را در نسل آينده بوجود آوريم تا شاهد رشد شاخص هاي آموزشي در جامعه باشيم.
سعيدي با اشاره به اينكه نوع نگاه به فراگير شدن و نيازهاي ويژه دانش آموزان نگاه درستي نيست خاطرنشان شد: بايد مديران مطالعاتي را در مورد بنيان هاي نظري 'فراگير شدن' داشته باشند تا زمينه مناسب براي ايجاد يك ديد درست در مورد اين مساله فراهم شود.
وي يكي از وظايف مهم آموزش و پرورش را روشن كردن شعله يادگيري در دل نسل آينده عنوان كرد و يادآور شد: امروزه تجربه نشان مي دهد كه براي فراگير كردن دانش در كشور بايد عشق به يادگيري را در نسل آينده بوجود آوريم.
مشاور سازمان آموزش و پرورش استثنايي كشور با بيان اينكه در هزاره سوم يكي از هدف هاي آموزش و پرورش در جهان' يادگيري در سراسر زندگي ' را تشكيل مي دهد اظهار كرد: اگر چنين اتفاقي روي دهد مي توان به توسعه در تمام حوزه ها اميدوار بود و جامعه اي دانش بنيان ايجاد خواهد شد.
سعيدي به برنامه جهاني آموزش و پرورش 2030-2015 پرداخت و افزود:براساس اين برنامه دانش آموزان در طيف هاي مختلف طبقه بندي شده اند.
وي در اين نشست تخصصي درزمينه گروه هاي مختلف كودكان داراي نيازهاي ويژه آموزش و پرورش ،اصول مهم در آموزش و پرورش كودكان و نوجوانان ، علل احتمالي دشوارهاي عمومي يادگيري ، سير تغيير نگرش ها در مورد تفاوت هاي فردي ، مباني فراگير سازي ، راهبردهاي پذيرفته شده در فراگير سازي آموزش و پرورش و ضرورت اجراي آن نكات مختلفي را بيان كردند.
رئيس اداره آموزش و پرورش استثنايي البرز نيز در اين نشست بر لزوم توجه به آموزش تلفيقي –فراگيردر استان اشاره كردند و هماهنگي بين تمام بخش ها درزمينه رفع موانع و مشكلات دانش آموزان داراي نياز ويژه را خواستار شد.
حسن نوروزي افزود: آموزش به همه كودكان ، نوجوانان و جوانان با توجه به تفاوت هاي فردي در نظام آموزش عادي ضروري است .
وي از اختصاص معلم رابط براي دانش آموزان تلفيقي و برگزاري كارگاه هاي آموزشي ويژه معلمان تلفيقي ، بازديد مستمر از مدارس تلفيقي در اين استان خبرداد و افزود: به منظور افزايش اطلاعات و آگاهي معلمين رابط برنامه جامع اقدام پژوهي با موضوع آموزش تلفيقي – فراگير درالبرز برگزار شد.
وي اضافه كرد : در زمان حاضر228 دانش آموز آسيب ديده شنوايي ،71 دانش آموز آسيب ديده بينايي و 160 دانش آموز دچار معلوليت جسمي و حركتي در مدارس عادي بصورت تلفيقي مشغول تحصيل هستند.
البرز 3 هزار دانش آموز استثنائي دارد.
2819 / 6155 خبرنگار: مهين مالمير انتشار دهنده: محمد عزيزپور