ارومیه- ایرنا- معاون پشتیبانی و امور هماهنگی استان های بنیاد مسكن انقلاب اسلامی كشور گفت: از سال 84 شمسی تاكنون یك میلیون و 700 هزار واحد مسكن روستایی در كشور مقاوم سازی شده و به بهره برداری رسیده است.

هادی درفشی روز چهارشنبه در آیین تودیع و معارفه مدیركل بنیاد مسكن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی افزود: با همراهی بانك ها و مشاركت روستاییان سالانه به طور متوسط 200 هزار واحد مسكن روستایی در كشور بازسازی می شود و این روند تا بهسازی همه مسكن های روستایی مشكل دار ادامه می یابد.
وی اضافه كرد: علاوه بر آن در راستای ساخت مسكن برای محرومان، گام های بلندی از سوی بنیاد مسكن برداشته شده و 14 هزار واحد مسكونی به طبقات محروم جامعه تحویل داده شده است.
وی با بیان اینكه خانه دار كردن خانوارهای دارای 2 معلول، اولویت اصلی بنیاد مسكن انقلاب اسلامی در كشور است، اظهار كرد: 11 هزار خانواده دارای 2 معلول و بیشتر در كشور وجود دارد كه از این تعداد 2 هزار خانوار دارای مسكن شده اند.
معاون پشتیبانی و امور هماهنگی استان های بنیاد مسكن انقلاب اسلامی كشور ادامه داد: تهیه و اجرای طرح هادی در روستاها نیز از جمله دیگر برنامه های این نهاد در كشور است و تاكنون در 40 درصد روستاهای كشور طرح هادی اجرا شده است.
معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی نیز اظهار كرد: بر اساس هدف گذاری های این نهاد، طی پنج سال آینده 202 هزار واحد مسكونی در استان احداث می شود.
تقی كهوریان ادامه داد: بخشی از این واحدهای مسكونی در مناطق روستایی و بخشی نیز در قالب مسكن مهر احداث می شود.
مدیركل سابق بنیاد مسكن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی نیز در این مراسم به ارائه گزارشی از عملكرد این مجموعه در سال های گذشته پرداخت و افزود: برای 2 هزار و 200 روستا در استان طرح هادی تهیه شده و دراختیار دهیاران گذاشته شده است.
ایوب عزیزی ادامه داد: 73 درصد اماكن روستایی این استان دارای سند مالكیت بوده و 37 درصد نیز مقاوم سازی شده است.
در پایان این مراسم با اهدای لوح تقدیر از زحمات ایوب عزیزی، مدیركل سابق بنیاد مسكن آذربایجان غربی قدردانی و محمود بدلی به عنوان مدیركل جدید بنیاد مسكن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی معرفی شد.
به گزارش ایرنا، ایوب عزیزی بیش از 10 سال مدیركل بنیاد مسكن آذربایجان غربی بوده است.
8135/2093 ** خبرنگار: شهین بیدادرس ** انتشاردهنده: علیرضا فولادی