لندن - ايرنا - شمار زيادي از خدمه پروازي شركت هواپيمايي انگليس(بريتيش ايرويز)، روز چهارشنبه در اعتراض به وضعيت حقوقي‌شان ، رأي به اعتصاب دادند.

به گزارش ايرنا، اتحاديه كاركنان بريتيش ايرويز ( يونايت) اعلام كرد خدمه پروازي شركت هواپيمايي 'بريتيش ايرويز' در جريان يك رأي‌گيري كه در فرودگاه هيترو لندن صورت گرفت، با اكثريت 4 به 1 از اين اعتصاب حمايت كرده‌اند.
براساس گزارش‌هاي منتشر شده در جريان اين رأي گيري در حدود 2 هزار تن از خدمه پروازي 'بريتيش ايرويز' حضور داشتند.
خدمه پروازي بريتيش ايرويز كه از ميزان حقوقي دريافتي‌شان ناراضي هستند، پيشنهاد افزايش 2 درصدي حقوقشان را رد كرده‌اند.
اتحاديه كارگري 'يونايت' از بريتيش ايرويز درخواست كرده است كه براي جلوگيري از وقوع اين اعتصاب به ميز مذاكره بازگردد.
اين اتحاديه هنوز مشخص نكرده است كه اين اعتصاب قرار است چه روزي صورت گيرد، اما وقوع آن با توجه به در پيش بودن تعطيلات سال نو مسيحي مي‌تواند سبب بروز يك آشفتگي جدي در خطوط پروازي انگليس شود.
به گزارش شبكه اسكاي نيوز انتظار مي‌رود كه اعتصاب خدمه پروازي بريتيش ايرويز كه با واكنش منفي اين شركت مواجه شده است، بعد از 21 دسامبر شروع شود.
اين شبكه افزود: در حال حاضر در حدود 4 هزار تن از خدمه پروازي شركت بريتيش ايرويز كه از بعد از سال 2010 ميلادي به اين شركت پيوسته‌اند بر سر حقوق با كارفرمايشان داراي اختلاف هستند.
در حدود 2500 تن از خدمه ياد شده از اعضاي اتحاديه كارگري يونايت هستند.
به گفته اين اتحاديه، ميانگين حقوق دريافتي سالانه خدمه پرواز بريتيش ايرويز در ظاهر بين 21 تا 25 هزار پوند است اما در عمل اين حقوق بر اساس پايه 12 هزار پوند و 3پوند اضافي بابت هر ساعت پرواز ، محاسبه و پرداخت مي‌شود.
به گفته 'مت اسميت' يكي از اعضاي اين اتحاديه، بريتيش ايرويز در حالي در پرداخت‌هايش به كاركنانش ضعيف عمل مي‌كند كه سود پيش‌بيني‌شده براي آن از سال جاري ميلادي تا سال 2020 ميلادي 4.7 ميليارد پوند برآورد شده است.
بريتيش ايرويز با بيش از 39 هزار كارمند، شركت هواپيمايي حامل پرچم انگليس است، كه در 31 مارس سال 1974 ميلادي راه‌اندازي شده است و در حال حاضر روزانه به 183 مقصد در سراسر جهان، پروازهاي مستقيم دارد.
اين شركت در ماه ژانويه 2011 ميلادي با شركت هواپيمايي اسپانيايي 'آيبيريا' ادغام شد، كه در پي آن، 'اينترنشنال ايرلاينز گروپ' تشكيل گرديد، كه هم‌اكنون به‌عنوان سومين شركت هلدينگ هواپيمايي جهان شناخته مي‌شود.
دفتر مركزي شركت بريتيش ايرويز در شهر 'هارموندوورتس'، انگليس قرار دارد و فرودگاه هيترو لندن و فرودگاه گاتويك، قطب‌هاي اين شركت هواپيمايي، به شمار مي‌آيند.
شركت بريتيش ايرويز در حال حاضر در ناوگان هوايي خود، داراي268 فروند هواپيماي جت مسافربري هست و درآمد آن در سال 2015 ميلادي بالغ‌بر 11 ميليارد و 421 ميليون پوند اعلام ‌شده است.
اعلام اعتصاب خدمه پروازي بريتيش ايرويز به دنبال اعتصاب دو روزه كاركنان راه آهن حومه جنوبي لندن در اعتراض به وضعيت شغلي شان صورت مي گيرد.
اعتصاب كاركنان راه آهن حومه جنوبي لندن طي ديروز و امروز سبب شد كه صدها هزار مسافر دچار مشكل شوند.
كاركنان پست عضو اتحاديه 'كارگران مخابرات' (CWU) نيز قرار است از روز دوشنبه هفته آينده و درست يك هفته قبل از كريسمس به مدت 5 روز دست از كار بكشند.
اروپام**4**1552/انتشاردهنده: قاسم شريعتي