مشهد- ايرنا- نماينده ولي فقيه در خراسان رضوي گفت: معناي وحدت حوزه و دانشگاه آميختگي دين و علم و نجات تعليم و تربيت و علم تجربي از سكولاريسم است.

آيت الله سيد احمد علم الهدي روز پنجشنبه در ديدار با جمعي از دانشجويان دانشگاهها و طلاب حوزه هاي علميه مشهد افزود: مهم اين است كه انديشه و فكر روحانيت بايد بر دانشگاه حاكم شود و اينكه دانشجو در كنار رسالت علمي رسالت ديني هم براي خودش قائل باشد و خود را موظف بداند ارزشهاي ديني را تبليغ كند.
وي ادامه داد: تفكر روحانيت و حوزه علميه بايد در دانشگاه پياده شود و از آنجا كه فضاي حوزه علميه فضاي مسجد است دانشگاه هم بايد به صورت مسجد در آيد و كانون عبادت شود همانطوري كه يك مدرسه طلبگي مركز عبادت مي باشد و اين معناي وحدت حوزه و دانشگاه است.
امام جمعه مشهد گفت: هم اكنون دانشگاه به اين بلوغ رسيده و برجسته ترين دانشمندان هسته اي كشور همچون شهيد دكتر شهرياري نيروهاي متدين، متهجد و متعبدي هستند كه در عرصه فعاليتهاي فناوري دين و ارزشهاي ديني را هم توسعه مي دهند.
وي افزود: اين جرياني كه ايجاد شده كه برخي از دانشجويان در دانشگاه درسهاي حوزوي مي خوانند يا حتي به حوزه مي آيند و درسهاي حوزوي مي خوانند به معناي وحدت حوزه و دانشگاه نيست.
آيت الله علم الهدي ادامه داد: با اين وحدت، جامعه ما جامعه اي خواهد شد كه به هيچوجه استعمار قدرت نفوذ در آن را نخواهد داشت.
وي گفت: در پروژه نفوذ ابتدا رشته هاي اتصال را جدا مي كنند لذا دشمن مي كوشد اين دو تكه پارچه كه لباس جامعه هستند يعني دانشجو و روحاني را از هم جدا تا بتواند همه شئون كشور را تصرف كند.
نماينده ولي فقيه در خراسان رضوي افزود: هم اكنون دشمن در پروژه نفوذ، دانشگاه را هدف قرار داده چون آنقدري كه مي تواند در دانشگاه نفوذ كنند در روحانيت و حوزه نمي توانند نفوذ كنند اما اين به آن معنا نيست كه دشمن در حوزه هم نفوذ نمي كند.
وي ادامه داد: راه نفوذ دشمن در دانشگاه اما هموارتر از راه نفوذش در حوزه است چون مهندس و دكتر بي دين ساختن، راحتتر است از اين كه آخوند بي دين بسازند.
آيت الله علم الهدي گفت: هم اينك تمام دشمنان و عوامل استكباري داخل و خارج كشور دانشگاه را هدف قرار داده اند و هر حادثه سياسي كه پيش مي آيد جريانها سعي مي كنند دانشگاه را تصرف كنند بخاطر اينكه منفذ ورود در جامعه جريان نخبه پروري دانشگاه و كانون نخبگان دانشگاهي است.
وي افزود: اگر اين نخ و رشته اتصال بين حوزه و دانشگاه را محكم ببنديم يقين بدانيد از دشمن در مساله نفوذ هيچ هنري ساخته نيست و به هيچوجه نمي تواند به كشور ما نفوذ كند.
امام جمعه مشهد ادامه داد: وحدت حوزه و دانشگاه از اموري بود كه قبل و مقارن با روزهاي اوج انقلاب و زماني كه پيروزي انقلاب اسلامي به نقطه ساعت شمار رسيده بود طرح و ايجاد شد و نخستين پيروزي ما در انقلاب اين امر بود كه خود يك مساله انديشه اي است.
وي گفت: جداسازي بين علوم تجربي و فناوري از علوم ديني و سكولارسازي علوم تجربي نخستين كاري بود كه غرب و جريانهاي متمايل به غرب كردند لذا انقلابيون ايران نيز قبل از تشكيل حكومت اين مشكل را حل كردند.
آيت الله علم الهدي افزود: كليد تداوم نظام اسلامي ايران نيز همين است كه علم تجربي و فناوري با علوم ديني آميخته شود.
1922/1858**خبرنگار: كاميار اسماعيل پور **منتشركننده: حسين كريم زاده