همدان- ايرنا- بيست وسومين جشنواره بين المللي تئاتركودك و نوجوان روز شنبه با تقدير از رضا فياضي هنرمند تئاتر و تلويزيون و معرفي نفرات برتر به كار خود پايان داد.

به گزارش ايرنا، مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان همدان در اين آيين گفت: 135 هزار كودك و نوجوان همداني از برنامه هاي بيست و سومين جشنواره بين المللي تئاتر كودك و نوجوان استقبال كردند.
فاضل عبادي افزود: بيست و سومين جشنواره بين‌المللي تئاتر كودك و نوجوان همدان با شركت 550 نفر از هنرمندان ايراني و خارجي در قالب 60 گروه نمايشي، به ايستگاه پاياني رسيد.
وي با بيان اينكه برگزاري جشنواره هاي بين المللي فرصتي براي اعتلاي فرهنگ است ادامه داد: بر اين باوريم كه ميزبان اين جشنواره بين‌المللي در ساخت فرهنگ و هنر ، صاحبان اصلي آن و مولدان و مبتكران انديشه و عمل در اين حوزه هستند.
وي خاطرنشان كرد: باليدن و رشد جشنواره تئاتر كودك نيز به همت و سعي و صبوري هنرمندان نمايش به ويژه پيشكسوتان به اين ايستگاه رسيده است.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي همدان افزود: در اين دوره از جشنواره هم جشن صد سالگي تئاتر ايران را با ياد مرحوم باغچه بان برگزار شد
بيست و سومين جشنواره بين المللي تئاتر كودك نوجوان روز شنبه با بزرگداشت رضا فياضي و با تم 'شهرفرنگي' به كار خود پايان داد.
در اين آيين از عليرضا بشيري، فرزند شهيد مدافع حرم محمد رضا بشيري تقدير شد و ياد علي وزيني خبرنگار درگذشته فرهنگ و هنر گرامي داشته شد.
بيست و سومين جشنواره بين المللي تئاتر كودك و نوجوان با حضور 50 گروه نمايشي و 160 اجرا از 22 تا 27 آذرماه در همدان برگزار شد.
جشنواره امسال در 10 بخش مسابقه تئاتر كودك، مسابقه تئاتر نوجوان، مسابقه تئاتر خردسال، مسابقه نمايشنامه نويسي، تئاتر خياباني، تئاتر ملل، بخش دانش آموزي، كارگاه هاي آموزشي و بخش ويژه صد سالگي تئاتر كودك برگزار شد.
در اين جشنواره آثاري هنري از هنرمندان عرصه تئاتر كودك و نوجوان كشورهاي آلمان، ايتاليا، روسيه، آفريقاي جنوبي، جمهوري چك، اسپانيا و كره جنوبي حضور داشت.
7523/6993
خبرنگار: مرضيه بختياري**انتشار دهنده: اكبر بهاروند