بجنورد - ایرنا - معاونت پرورشی وتربیت بدنی آموزش وپرورش بجنورد با اشاره به اینكه برای ایجاد فرهنگ كتابخوانی باید از خانواده ها شروع كرد گفت: عرضه كتاب های نامرغوب از آسیب های جدی در حوزه كتابخوانی است.

به گزارش ایرنا علی قلی زاده در كارگاه ایده یابی برای توسعه فرهنگ كتابخوانی در مدارس كه یكشنبه در سالن همایش های نمایشگاه كتاب بجنورد برگزار شد افزود: 80 درصد مدارس شهرستان بجنورد با نبود فضایی مستقل برای كتابخانه در مدرسه ، نبود تجهیزات كتابخانه، قفسه كتاب و بروز نبودن كتاب مواجه هستند.
به گفته وی ، از ابتدای سال تاكنون می توان گفت هر آموزشگاه حداقل چند برنامه برای تشویق دانش آموزان برای كتابخوانی اجرا كرده است ولی بی شك با رفع مشكلات مالی و فضای كتابخانه ها می توان شاهد رشد چشمگیری در فرهنگ كتابخوانی بود‌.
معاون پرورشی وتربیت بدنی آموزش وپرورش بجنورد گفت: اجرای طرح های خلاقانه با حداقل ترین هزینه برای تشویق دانش آموزان به كتابخوان شدن در مدارس را از نقطه قوت آموزش و پرورش بجنورد دانست كه به پشتیبانی فرهنگیان دلسوز و علاقمند در مدارس صورت می گیرد.
قلی زاده با بیان این كه این كارگاه برای ایده یابی جهت توسعه فرهنگ كتابخوانی در مدارس برگزار شد كه در آموزش و پرورش بجنورد شاخصه هایی برای ارزیابی مدیران در زمینه توجه به كتابخانه مدارس قرار داده شده است.
یكی از مولفان فرهنگی نیز در این كارگاه اهمیت دادن به كتاب را از جمله ضروریات و نیازهای خانواده ها دانست.
سید احسان سیدیزاده در جمع مربیان و معاونان پرورشی با معرفی كتاب هایی از مولفان فرهنگی و خراسان شمالی خواستار توجه به فرهنگ كتابخوانی از سوی مدارس و خانواده ها شد و افزود: اختصاص 15 دقیقه به مطالعه كردن كار مشكلی نیست و تا این عادت در فرهنگیان و والدین نهادینه نشود نمی توان انتظار داشت كه دانش آموزان و فرزندانی اهل مطالعه كردن پرورش دهیم.
1744 ** انتشاردهنده: علی اصغرافتاده